Alla inlägg den 8 april 2007

Av Victoria - 8 april 2007 22:51

Jaha, då var påsken firad och klar. Med anledning av mitt föregående inlägg, så är det väl inte för mycket begärt att jag lämnar en rapport över hur det verkligen blev till slut. Och kanske, kanske överdrev jag i föreg. inlägg det negativa lite, lite grann... Över lag har vi haft det jättetrevligt! Betyg från - (minus) till max fem +:Vädret: +++Kunde varit soligare och mindre blåsigt, men Vår Herre ska ha en eloge för det hårda föret på sjön, och den torra snön som i förlängningen betydde torra kläder och varma, glada barn.Barnen: +++++Åh, vad jag älskar dessa ungar! Goda, glada barn. Dottern har njutit av varje stund: kompisar, bobåkning och mys i stugan. Sonen har skött sig exemplariskt, trots orörligheten i jättemycket kläder.Maken: +++++Älskade gubben min! Barnens underbara pappa. Han och lilla gumman var helgens radarpar. Dessutom hade han den goda smaken att inte nämna något om de stressade, hysteriska utbrotten jag hade innan vi åkte. Svärföräldrarna: ++++(+)Som alltid världens bästa farmor och farfar! Med ett engagemang som imponerar.Också världens bästa föräldrar/svärföräldrar, som jag och maken uppskattar mycket. Drar av ett fjärdedels plus för väl menad omtanke som blev lite för mycket, ett par gånger. Övriga sällskapet: +++ Drar av två plus för att jag saknade några personer. Annars hade det varit perfekt. När släktens alla stugor är fulla, då är vi många och det är så fantastiskt kul!Påskgodiset: - (se bild)Lika delar socker, stärkelse, syntetisk färg och dito smak.Kan aldrig vara hälsosamt. Äter man av det där så lyser man i mörkret. Huga!PMS-faktorn: - Usch! Jag har trots allt hållit mig i skinnet, men när det är ett kvartal sen sist, då blir PMS:en extra påtaglig. Sabla PCO. Bensodiazepiner borde vara en mänsklig rättighet såna gånger. Till de runt om.Avsaknaden av TV, radio och elektricitet: +++++Det var underbart när det var så tyst att man kunde höra flugornas promenad över dassfjölen.Annat: Måste buga mig djupt och tacka min bästaste bästa vän för att hon gift in sig i andra ändan av den här stora släkten, och därmed också har tillgång till stuga där uppe varje påsk. E.V, vad skulle jag göra utan dig!?Nu längtar jag tills det är sommar, då svärföräldrarnas stuga kommer till sin fulla rätt. Maken har önskat sig en tvådagars barnpassning av barnens farmor, i födelsedagspresent, så att vi kan fara dit och fiska abborre i juli...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards