Alla inlägg den 12 april 2007

Av Victoria - 12 april 2007 13:42

Så här ser vår dotters lilla kök ut sen det äntligen blev färdigt.Mickispisen (som turligt, men ovanligt nog är vit! De brukar vara röda) köpte jag på loppis av min gamla träslöjdslärare. 80:- kostade spisen.Det blå kaklet satt i vårt kök när vi flyttade in. Vid renoveringen sparade vi en del, tvättade upp och använde till lillköket.Luckorna är av mig och maken egenhändigt snickrade och målade.Inte så perfekt kanske, men vi är ju amatörer.Knopparna på luckorna är från Indiska.Hyllan ovanför spisen: IKEA.Kranar, pip och ho (som är en vanlig rostfri bunke) plockade jag ihop på Reprisen återvinning. Tror jag betalade en femtiolapp för allt. Bänkskivan av björk blev över när vi renoverade.Och lilltjejen älskar sitt kök! Många är de soppor, grytor, sockerkakor som lagats där. Idag har hon bjudit på jordgubbssaft. Hon delar med sig av receptet:fem stycken jordgubbarfem kilo sockersex liter vattenHon är bara för söt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards