Alla inlägg den 6 maj 2007

Av Victoria - 6 maj 2007 20:29

Ojojoj, vilka kalas!


Först dotterns kompisar med föräldrar... (än så länge är ju hennes kompisar de barn som våra kompisar har) vi blev 18 st! Livat i holken, men hjärtligt trevligt.


Sen familjerna, en mindre skara, men inte mindre trevligt för det. Gjorde det enkelt för oss och bjöd på varmkorv (med rostad lök och räksallad, muuuums!) och sen tårta förstås.


Dagens huvudperson var förstås helnöjd! Hon tackade artigt för alla presenterna (eftersom mamma och pappa påmint henne i förväg) och var överlycklig för varje liten eller stor sak.


Dagens favorit var en liten förpackning med färgburkar och formade svampar som man kunde trycka hjärtan, fjärilar och stjärnor bl.a med.

Tack och lov är inte alltid det dyraste det bästa...


Mor hann trixa och fixa lite med pärlan på kvällen när lugnet lagt sig, snart är gardinerna på plats, foto utlovas inom några dagar! Hav tålamod I som vänten... :-)


Maken och en kompis, de självutnämnda efterträdarna till kvarterets vedgubbar,  gick loss på jättebjörk med klyvmaskin. Trots generationsväxlingen på området, så tycks inte intresset för vedhantering ha svalnat, tvärtom, det kapas, klyvs och travas på nästan varje gård.


Gubben är förtvivlat less på mitt tjat om alla husvagnsdetaljer, just nu är Husvagn-Svenssonkatalogen min kvällslektyr.  MEN, jag är lika less på deras eviga stötande och blötande om huruvida man ska trava staplar, eller kasta veden i ett hägn, om vikten av att ha en vass klinga och en fungerande YD på kapen... (det gick några 16-amperare i början. Amatörer, hehe)

...så det jämnar väl ut sig. Bara han inte börjar prata hockey-VM, för då går min hjärna ner på energi-spar-nivå.


Nu är det dags för denna kvälls stora utmaning: Sy för hand. Husvagnsdynorna måste förseglas i alla ändar, och jag har inga bättre idéer än att tråckla ihop det med vanlig hederlig nål. Det blir inte snyggt, min händiga mor skulle skämmas över mig, och min inte lika händige, men däremot mer elake far skulle säga, precis som han brukar:

-Hä si ut som där ox´n ha pisse!

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards