Alla inlägg den 8 maj 2007

Av Victoria - 8 maj 2007 15:54

...så fick jag veta idag att de har öppnat en ny butik i Umeå.

Superbra, underbart, yes, yes, yes!

För det är inget mindre än...

Av Victoria - 8 maj 2007 10:51

På pimpningsfronten inte så mycket nytt…

 

Skulle göra överdraget till sista dynan i stora sittgruppen klart i går kväll. Men nånstans tog energin slut. Barnen är lite krassliga, de små stackarna, så det blev en del servicejobb för oss båda, sen ställde jag undan symaskinen (tack snälla svärmor att jag får låna den på obestämd tid)


 

Idag är planerat en resa till Umeå för mig och maken. Barnens farmor försäkrar att hon gärna vill låna de små fast de är lite snoriga, så vi far! (uuuusch så dåliga föräldrar, lämna bort sjuka barn, har de ingen skam i kroppen?)

Avresa runt 19:00. Övernattning på vandrarhem i centrala stan. På onsdag förmiddag föreläsning i landstingshuset. Ämne: Minne och Kognition. (intressanta grejer!)

Fick möjlighet att åka genom NHR (Neurologiskt Handikappades Riksförbund) och då tog vi den chansen utan att tveka.

 

Efter föreläsningen: Lunchbuffé på Great Eastern. Ett måste om man ska till Umeå!

Efter lunchen: Shoppa, shoppa, shoppa! Har några måstebutiker: Ordning & Reda, Sagolika ting, Unique design. Maken kräver en fika på Café Station. De har bullar stora som assietter (jo, det är sant!) Själv är jag lagom imponerad av de där bullarna, men… om han nu ska uthärda flera timmar shopping, så får jag väl bjuda till lite.



Skickar några bilder från pärlan.

Översta bilden först, så klart:



Stora sittgruppen:  Så såg den ut innan det gjordes några åtgärder. Gräsligt, eller hur?



Toaletten: Lämnas utan åtgärder, för den är ju bara för läcker!



Gamla tyget till stora soffan: Gaaah!



Originaltyg till lilla soffan: Inte så illa ändå, men i väldigt dåligt skick. Ska bytas inom kort (när stora soffan är klar)



Lilla soffan: som den ser ut nu innan åtgärd.



 Ett litet smakprov av hur det ska bli: Gardinerna sitter inte fast ordentligt än, så det ser lite slafsigt ut.



Inredning: Ljus och fin. Ett par år senare började man göra jättemörka inredningar. Den här är det jättebra färg på, tycker jag, dessutom i fint skick!


Vi ses om några dagar! Nu ska jag packa viktiga saker att ta med till Umeå. Förutom kläder, tanborste och tvål så måste vi ha: bra skivor stt spela i bilen. Karta till vandrarhem och föreläsning (nog för att vi har bott i Umeå, men för säkerhets skull...) samt glatt humör!



  

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards