Alla inlägg den 31 maj 2007

Av Victoria - 31 maj 2007 21:41

Nu blommar vår stora hägg!

Den är vacker med alla sina blommor, synd bara att det är en så kort period. Om en vecka har allt snöat ner.


Så här såg häggen ut förra fredagen:


 -Inte en blomma!


Men några dagar senare är den helt förvandlad:



 -Vit och vacker. Och doftar underbart!


Jag får skolavslutningsminnen när jag ser den. Vet inte varför, det luktar väl sommar eller nåt... och snart får alla barn sommarlov. Tänk då man var ledig hela somrarna, kunde göra allt man ville...


Hoppas att skolavslutningarna även i fortsättningen får hållas i kyrkorna. Det är något verkligt svenskt och en fin tradition!


 Dottern har lekt i lekparken hela dagen med sina kompisar, vädret har varit ljuvligt. Klockan 18:30 fick jag dra henne in för att försöka spola av lite sand och annat. Det är härligt att de har så kul! Tips till blivande småbarnsföräldrar/husägare:

-Köp hus bredvid en lekpark. Det är det bästa vi har gjort!


Men trots det vackra vädret så var det kyligt ikväll. I alla fall i skuggan där jag stått och målat på husvagnen. Nu är kofferten lite fräschare och snyggare:


Före: -Gulnad och smutsig. Den röda färgen på

bokstäverna är helt borta.


Efter: -Lite snyggare. Ungefär 20 år yngre.


Nu ska jag käka pinnbröd hos grannarna.

I helgen ska jag jobba. Sista helgen innan semester.

Natti natti!



Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards