Direktlänk till inlägg 6 juni 2007

Varning för gröna fingrar...

Av Victoria - 6 juni 2007 00:22


Det är nåt skumt som händer på vårt kvarter, och jag tycker inte om det...

Alla pratar trädgård; perenner, pallkragar, gödsel och växtzoner.

Man tittar förbi på varandras gårdar, hänger över staketen, och går därifrån med en skottkärra ful av jord/gräs/växter. Vad har det tagit åt folk? 



Det måste vara Ernsts fel. Ernsts och Bosse Rappnes... -ta dem ur sändning omedelbart! De förstör den svenska lagomandan. Vi ska inte ha svulstiga arkitektritade trädgårdar här. Vi ska ha fuskbrunn och flaggstång. Tagetes i balkonglåda och rabarber runt om knuten. Furuplank istället för lärkträ.



Värst av allt är att till och med karlarna (utom herr Johansson)har trillat dit på vår gata. Jag har inte fått nån riktig klarhet i vad det kan bero på, men eftersom det flyttade hit en trädgårdsmästare förra året så har jag mina teorier. Det är helt enkelt spel för galleriet. Exempel:



-Om en man låtsas bry sig om växtligheten, så kanske han kan snacka omkull trädgårdsmästargrannen till att beskära ens körsbärsträd, (som frugan tjatat om i två år) eftersom den gode maken själv inte lyckats lista ut vilket av träden som egentligen är ett körsbärsträd... det handlar alltså om egen vinning, att ordna så att nån annan, mer kunnig tar hand om eländet, så att man kan ägna sig åt nåt mer manligt och givande.

Hugga ved, till exempel.


Håller teorin?


Ja, jag tror faktiskt det,

-för det kan väl inte vara så att en man helt enkelt bara skulle kunna tycka om att påta i trädgården?

 
 
Lilla My

Lilla My

6 juni 2007 07:52

Hihi...ja denna Ernst..inte nog med att han envisas med att gå barfota..han sätter griller i huvudet på folk..inte mig då förståss men andra lättlurade ;).Ha en fin nationaldag. Vi ska och rocka i parken med Jimmy Jansson.

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

6 juni 2007 11:37

ja haha jag håller med....det är det enda folk talar om!!!!!!!

http://www.lizaloop.blogg.se

 
Annelie

Annelie

6 juni 2007 13:10

Ja det var en fråga att undra över;)
Ha en fin nationaldag/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Mariakoden

Mariakoden

6 juni 2007 18:18

Här är en som är totally borta när det gäller trädgårdsarbeten!!!!
Totalt värdelööööös.....
Men jag hoppas ändra på det snart!! Ska börja gräva i sommar...fast det har jag nu sagt i fyra år å ett äppelträd o ett körsbärsträd har jag planterat.... Bra va?!?!?!
Kram på dig!!!
Ps...Vi kan ju alltid gå en kurs ihop...typ "det här är ett ogräs, det ska man ta bort!!!" =)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
EVA

EVA

6 juni 2007 20:20

Hahaha ! Då maken var ute och grävde blomrabatter här hos oss, så kom alltid grannen över och tyckte synd om honom som hade en fru som tvingade honom att göra det...
Det föll aldrig nån in att han gjorde det av helt fri vilja och tyckte det var jättekul att få trädgården vacker...!!!

Idag har vi fått vagnet på plats i Källbomark för sommarmysande ! Nu står den bara och väntar på att det ska bli fredagkväll och vi ska komma ner och mysa...

KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
roland

roland

6 juni 2007 22:40

Tack för dina snälla kommentarer på min sida. Ja det stämmer att jag har gjort en ny header på bloggen.Tyckte det var dags. Och du det finns faktiskt män som gillar att göra snyggt i trädgården.
Ha de bra
Rolle

http://www.rollesatelje.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

7 juni 2007 18:42

Hej igen!Tack för erbjudandet om bord men jag får lov att tacka nej. Har inget att sälja. Hoppas det går bra. Vi ses säkert ändå på lördag.Kram

http://myslivochhem.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards