Direktlänk till inlägg 9 juni 2007

Antikrundan för Dummies...

Av Victoria - 9 juni 2007 21:23

Så var loppisen avklarad, med måttligt bra försäljningsresultat, måttligt antal besökare, måttligt antal försäljare. Enligt veteranerna var det riktigt kass...


Var det nån som såg Mariakoden?  Hon hävdar att hon var där, och det var ju jag också, men jag vet ju liksom inte hur hon ser ut... var nån annan av er där då, och i så fall, hur såg ni ut? (gäller inte dig Lilla My, för dig känner jag igen vid det här laget... )



Köpte bara några fjuttiga saker till mig själv. Bland annat denna lilla vas:


Och det är här rubriken når poängen: -Kan nån säga vad det är för nåt? Jag vet bara att jag tycker den är himla snygg, och den talade till mig hela dagen, för den snälle farbrorn mitt emot som sålde antika grejer hade den på sitt bord. Jag är ju helt vilse i glasdjungeln, så det vore kul om nån av er kunde svara på hur gammal den är och vem som gjort den.  60:- gav jag efter lite förhandling. Jag sa:

-Hörrö gubbtjyv, nu tar du å sänker pr... nä nu ljög jag så att änglarna gråter. Men jag frågade om han var förhandlingsbar. 80:- skulle han ha först. Jag tror inte att jag gjort ett fynd, och jag var inte ute efter det heller. Ville bara ha den...


Dagens räddare i nöden var att jag sålde mina bröllopsskor till en som var tvungen byta de skor hon hade på sig, för att hon fått skoskav. Kul att mina kom till användning hos nån som var i skoskavskris.  Mina bröllopsskor var vita slip-in, och inte speciellt kostsamma ens när jag köpte dem för ett bra antal år sen. Inte så vanligt med slip-in när man gifter sig, men jag kunde inte ha ordinära klackskor eftersom jag då skulle blivit ordentligt mycket längre än brudgummen...


Det absolut bästa fyndet jag gjorde idag, var IKEA-lampan Ottawa som jag köpte förra helgen (förvirrad, någon?)

Det var en som sålde en sån idag i originaltappning från Designbutiken, begagnad förstås... 300:- ville hon ha. Ocker, tyckte jag, när kopian är på pricken likadan...

Så idag blev jag ännu mer nöjd med mitt plagiat för tretti spänn.

(Oj, det kanske var nån av er som sålde den dyra...

har jag gjort bort mig nu?)


Dagens gulligaste dam var en farmor/mormor vars barn bara tyckte om att äta nuddlar.


Och så träffade jag min kusin Anna som jag inte sett på år och dar, samt hennes sambo och son, som jag aldrig sett alls. Det var också riktigt kul!


Förtjänsten efter att Herr Lidman fått sina penningar (140:- för platsen) blev ungefär 600:-


Och just ja! Svaret på förra inläggets gåta:



En Smiley!











 
 
Vildängel

Vildängel

10 juni 2007 18:24

Alltid kul med loppis tycker jag - men jag har iofs aldrig sålt själv utan bara strosat runt och letat fynd. :)

http://vildangel.blogg.se

 
Mariakoden

Mariakoden

10 juni 2007 19:25

Jo, jag såg henne=)
Hon är sååå trevlig!!! =)
Ska söva barn men återkommer.... Kram!!
Ps. Mariakoden är väääldigt ödmjuk åxå.....=)

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Annelie

Annelie

11 juni 2007 13:40

Den vasen vill jag också ha. Tycker om vaser;-) Förtjänsten var väl duglig, det är ju kul dessutom att stå.Ha det fint/kram
PS; fina kort ovan;-)

http://rospinglan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards