Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

Ett utedass med anor.

Av Victoria - 30 juni 2007 21:13

Sitter med ögonen i kors, ohälsosamt trött efter en väldigt tidig morgon. Såklart tog jag mig inte i säng förrän vid midnatt, fastän jag visste att jag måste upp klockan fem. Halv sex begav vi oss mot Badhusparken, och det var inte en minut för tidigt. Vi fick en bra plats för våra loppisbord, men det var i grevens tid. Några minuter till så hade vi blivit förpassade bakom scenen...


Mycket bra försäljning idag, fick ihop en tusenlapp, och slapp dra hem en massa dravel igen.Och himla trevligt med sällskap. Hon hade tre gånger så mycket saker som jag, och skrapade ihop otroliga 1600 spänn!

Dagens gåta var varför somliga försökte pruta till och med när sakerna kostde fem ynka spänn, och motiverade prutandet med att Kupan är billigare. Och? Vi åkte ju inte dit för att ge bort sakerna.

(även om det... hrm... faktiskt förekom mot slutet av dagen)


Jag träffade Lilla My också, som var ute och promenerade med delar av sin numera påbyggda familj.


Sen blev det pizza hos och med goda vänner. Usch, det börjar bli nästan en tradition det här med lördagspizza (har hänt två ggr och då är det ju an vana) och vi borde byta  ut flottet mot nyttig sallad istället. Yeh! Kul!


Så till rubriken: Som jag skrev igår så har vi varit i svärmor och svärfars mysiga stuga i veckan.

Till denna stuga hör såklart också ett utedass. Fattas bara annat.

På insidan av dassets dörr, har min svärfar, någon gång då det begav sig, förmodligen då han hade pollisar och V-jeans, hängt upp ett kåseri av

 Gits Olsson:


"Dassfriden är i fara!"

 Det är troligen kopierat från nåt dassrullspaket modell äldre, eftersom det står tryckt Edet Kräpp på det. Bara en sån sak.

Och när man sitter där på dasset så läser man Dassfriden.

V-A-R-J-E gång.

Dassfriden  är ett fantastiskt roligt kåseri. Och jag har letat det på internet, för att ni också ska få del av detta ganska okända stycke kultur,men inte hittat texten på hela nätet. Så nu ska jag göra nåt jag förmodligen inte får enligt upphovsrättslagen: jag ska återge kåseriet så som det ser ut på svärfars dass. Läs och njut!



Och så här ser det ut i sin helhet:



Så till nåt helt annat. En barndomskompis ska gifta sig. Jag umgås inte med henne nuförtiden (inte än i alla fall), men vi brukar pratas vid om vi möts på stan eller så. Till saken hör att hennes pappa också har en stuga, bara några hundra meter från svärmor och svärfars. I barndomskompisens stuga har jag varit, långt innan jag träffade maken och fick tillgång till hans stuga.Ganska lustigt hur saker slumpar sig, det är ju inget sommarstugeeldorado vi talar om, utan ett ganska blygsamt ställe, med inte så många stugor.


Nu ska jag titta in på

hennes och blivande makens bröllopshemsida.

Hälsning kommer här:

 

-Hej Fröken Granberg! Känner du igen dig? Vi kanske ses där borta nån gång... hör av er om ni ska dit, så kan vi ta en fika.

Hoppas bröllopsdagen blir underbar. Har jag möjlighet så dyker jag upp i kyrkan! Hälsa mor och far.


Nnuu sseerr jjaagg ttvvåå ddaattoorreeer ffrraammfföörr mmiigg,, ssåå ddeett äärr bbäässtt jjaagg ggåårr ii ssäänngg. Nnaattii nnaattii!!



 
 
Lisa

Lisa

30 juni 2007 22:04

du undrade hur jag hanterar mina bilder... å nej jag har inte photoshop, där håller jag med dig, då måste man gå kurs...
jag har laddat hem en sån här 15 dagars free dial på ett program som heter photoimpression 6,5 och jag har redan bestämt mig för att jag ska köpa det. det tog ungefär 5 minuter att lära sig...utan att behöva läsa sig till det... å man kan göra rätt mycket i programmet. 300 spänn ungefär skulle det kosta att ladda hem fulla versionen. billigt!
så om du vill ha ett billigt program så kan jag rekomendera det.
laddade hem testversionen på arcsofts hemsida, men sök bara på det så hittar du det!

http://http:www.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

30 juni 2007 23:26

Kul att det gick så bra.Jag har prutat i dag på redan billiga grejer....:).Jag är ingen bra kund tror jag men jag fick det pris jag ville ge så jag var nöjd.Vilka otroligt fina bilder du har tagit.Jag glömde fråga om du har semester än?Ha det bra!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
vildängel

vildängel

1 juli 2007 10:44

hej igen - nja jag skriver helst inte var vi har stugan på internet.... Men i arvidsjaurs kommun är det iaf :D

http://vildangel.blogg.se

 
Annelie

Annelie

1 juli 2007 14:56

Det var väl en bra försäljning.Det är jättekul med loppis tycker jag=)Texten verkar jätte kul men det blev jobbigt att läsa den,när lite föll bort här och där.Jag får ta lite av slutet då och då.
Lustigt med stugorna och din gamla kamrat.Säger som min lilla mamma sa ibland. Världen är bra liten=)Ha en fin dag!

http://rospinglan.blogg.se

 
EVA

EVA

1 juli 2007 21:31

Kul att du får sälja bort lite då du lika så är där ! Tråkigt om man måste dra hem allt igen...

Ang. insändarna i PT...
Alla i vår by undrar ju såklart vem som skrivit...och tyvärr så tycker nog jag att mycket av det stämmer. Kan inte riktigt förklara men det är en känsla som vi "otroende" bybor har...man är inte riktigt accepterad för den man är.
Jag accepterar alla människor oberoende färg, form, religion, kön eller sexuell läggning, men jag har en känsla av att inte riktigt duga...enbart för att vi inte går i kyrkan och inte är troende och att ens barn blir lidande för det...det känns rent ut sagt för jä-igt !
Det startades en barnkör i byn där alla barn var välkomna. Maken åkte dit med dottern som älskar att sjunga, men tyvärr skulle det bara sjungas sånger om Gud och Jesus som vi inte lärt våra barn och inga "vanliga" barnsånger som alla barn kan och hon vägrade att gå dit mer...
Så nu sjunger hon i Kommunala musikskolans regi istället !
Men att sen dra alla över en kam är ju inte rätt ! Alla kustkyrkare är ju inte så...hoppas jag... !

Ha en bra vecka !

KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

1 juli 2007 22:06

Du är utmanad hos mig!

http://myslivochhem.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards