Direktlänk till inlägg 3 juli 2007

Tisdagstema: Rent! (Och så en Allsångrecension)

Av Victoria - 3 juli 2007 20:37

Jag har inte kollat andra bidrag, om jag knyckt nåns tanke ber jag väldigt mycket om ursäkt.

Dagens tolkning av tisdagstemat blir den lägsta och sämsta hittills:


Rent=hyra. På engelska förstås.


Ja, jag vet, den var dålig. Men efter ett helt avsnitt av Allsång på Skansen funkar jag inte bättre. Eller... ett helt avsnitt är lögn. Egentligen älskar jag allsången... men när Måns Zelmerlöw klev upp på scenen, då klev jag ur soffan och gick hit till datorn för att borsta bort gåshuden från armarna. Huuuuh! Om nån spelar Cara Mia för mig igen då måste jag ta mycket starka mediciner...


För övrigt var allsången bra. Henrik Dorsin (heter han så?) var skitbra!

Och hon SAAB-reklam-sång-tjejen också.

Per Gessle hade rätt när han sa i skvallerpressen att "jag är för gammal för att skriva hits" Jamen dåså, sluta försöka då!  Fast nu hör jag att han kör Sommartider, så måste kolla lite ändå...


Som sagt, för gammal... men han har gjort mycket bra innan han blev för gammal. All heder till honom för det.


Publiken. Ett kapitel för sig.  Alltid programmets bottennapp.

 Jag kan leva med småtjejer som trånar och skriker efter Anders Lundin. Mer intressant skulle vara att veta varför.


Men de som sitter i bänkarna och får micken under näsan när det är dags för Calle Schewens vals. Gaah! Det är nästan värre än uttagningarna till Idol. Gamle Taube, frid över hans minne, gråter nog i sin himmel när han hör det. Jag fattar inte att en del har så dåligt omdöme och kass självinsikt. 15 sekunder i rampljuset som TV-Sverige gärna sluppit. Hade min gubbe, som för övrigt avskyr Allsången, gjort bort sig så totalt i TV så finge han sova i garaget...


Lite  saknar jag faktiskt Lasse Berghagen på Skansen. (nu fick jag några nya grå hårstrån och det växte ut löständer och hempermanentrullar på mig) Det är nåt speciellt med honom. Han är svensk sommar i digitalformat.


På programmet: Kvällsdopp med grannen. Det blir bra!

I morgon: Konsert med Triple & Touch och Storstryk. Har aldrig hört nån av dem live, och Storstryk har jag aldrig hört, men det sägs att de är skitbra. Mormor (barnens alltså) kommer hit och tar hand om våra små. Först ska vi till ett par bekanta på snacks och uppvärmning, och sen på konserten tillsammans med dem och ett par goda vänner. Svärmor och svärfar ska också på konserten, men det blev inga snacks för dem...


Lev och må i sommarvärmen! Jag kommer tillbaka precis när ni trodde att faran var över...



 
 
Lilla My

Lilla My

3 juli 2007 21:25

Vi är lika samma :-)

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Lilla My

Lilla My

3 juli 2007 21:29

Blir det bra med kyckling och ris? :-)

http://myslivochhem.blogspot.com

 
surr

surr

3 juli 2007 21:43

ha ha ha ha jättekul det där med måns.. håller med dig fullkomligt.. fast förra veckan var nästan ännu värre.. pernilla wahlgren ger mig utslag..

http://surrosnurr.blogg.se

 
Lisa

Lisa

3 juli 2007 21:44

haha, jag tycker den där tolkningen var hur bra som helst!!
:)

http://www.lizaloop.blogg.se

 
Think Twice

Think Twice

3 juli 2007 22:24

Håller med dig...dagens tema var inte lätt!
Men å andra sidan ger det utrymme för lite kreativt tänkande så det gjorde du bra!
Annonsen går ju inte heller av för hackor, en etta med egen ingång vilken lyx :))

http://blueblueeyes.webblogg.se

 
Ingen bild

Vickan

3 juli 2007 22:38

Så har jag varit en komplett idiot igen:
Fotat och lagt ut en annan människas annons MED TELEFONNUMMER, på internet. Klyftigt!
Nu är det ändrat i alla fall.

 
anca

anca

3 juli 2007 22:56

Tycker din tolkning var toppen! Visst e Saablåten superbra? Tycker den var bäst! Kramis...

http://puppylove.blogg.se/anca

 
Mariakoden

Mariakoden

4 juli 2007 00:29

Du den var rätt ...mmm.....vad ska jag säga....eh....rätt lustig din tolkning.......=)
haha.....
Själv missar jag varje allsång!!!!
Få se hur det går nästa vecka!
kram från mig!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Cam

Cam

4 juli 2007 02:11

*hihi* schysst tolkning. Men någon sommarvärme har vi inte sett till här i tygriket ännu :-( 14 grader för ett par timmar sedan bara *brrr* & regn hela dagen lång.

http://camscorner.se

 
Paula

Paula

4 juli 2007 12:28

Men visst var det lite fyndigt, hihi!
Vi bojkottar Allsången helt till förmån för Elake kocken, honom kan vi inte leva utan!
Men en tantvarning: Jag bara älskar Måns! En riktig svärmorsdröm, hoppas att någon av döttrarna släpar hem honom en vacker dag...

http://paulaz.se

 
EVA

EVA

4 juli 2007 17:13

Tänkte också direkt på eng. rent...men hittade inget bra tem på det...vi hyr ju inget alls förutom tomten i Källbomark, men den kostar ju inget...hihi !
Ang. Allsången...
Skönt att slippa Berghagen tycker jag...då man ändå ska vänta på "Morden i Midsomer" är det ju trevligare om det är nåt att se, men medan Berghagen ledde det gick det ju inte alls... Nu är det ju i alla fall lite roligare stuk på hela programmet...
Och Måns har ju en röst utöver det vanliga...fast Cara Mia är lite uttjatad nu !
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Ingen bild

Stjiitaaas

4 juli 2007 19:53

LASSE BH???!!!!! Oj jag som fått sååå mkt skit för Chrille Sjögren. Nu har du INGET att komma med.....INGET! ;)

 
Annelie

Annelie

4 juli 2007 21:50

Tycker din tolkning var rolig..annorlunda=)
Allsången tycker jag är trevligt att títta på. Förstår inte hur en del trycker munnen mot micken och ylar,medan det ser ut att dom tycker dom gör det bra=) Därför är det så kul...men jag gillar Anders Lundin..och där hoppade papilliotterna ur mig=)

http://rospinglan.blogg.se

 
fialotta

fialotta

5 juli 2007 22:41

Haha jag tycker det var jädrigt fyndigt!

http://fialotta.bloggagratis.se

 
Mariakoden

Mariakoden

7 juli 2007 21:55

Hej hej i stugan!! Vad gör du en sån här hääärlig kväll??? Hoppas du har det bra å återkommer med en massa nya roliga inlägg på din blogg snart:) Ha det BÄST! kram, kram...

http://www.mariakoden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards