Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Victoria - 13 juli 2007 12:36


Bara en liten blomma. Från mig till er.


 ...firar vi här hemma just nu. Gubben är ju, som jag skrivit tidigare, tvungen att jobba i veckan, men får sen avnjuta ytterligare ledighet. Fem veckor. Vi börjar om i slutet av augusti båda två.


Eftersom han slutar 18:00 hela denna lååånga vecka, så äter vi middag innan han kommit hem. Kände mig lat redan i måndags och bestämde mig för att vi skulle lägga oss på en mycket låg nivå. Tvärt emot alla mina idéer om vad bra mat är... Under de fem dagar som nu gått har vi ätit följande, jag och barnen:


Kräm.

Fast det var egentligen inget halvfabrikat, utan äkta hemkokt rabarberkräm av egenhändigt skördad rabarber. Vilka husmoderstakter!

Tyvärr måste man vräka i socker, men kräm är inget vi äter speciellt ofta, och köpt kräm har vi bara ett par gånger per år.Så det är nog förlåtet.

Till hemkokta krämen serverades mjölk och smörgås med ägg. Ägg är proteinrikt.


Blodpudding.

Klassisk latmat med för mycket kolhydrat. Ett plus för bra järnhalt, men ett minus för smöret man äter till. Fast lingon är nyttigt förstås.


Ö&B:s Köttsoppa på burk.

Näringsmässigt helt okej, men ett minus

för att man inte vet vad det är för sjuka kossor som fått sätta livet till för det kött som är i soppan. Tycker att det rycker lite i mina nervbanor nu.


Fiskpinnar.

Flott men gott. Fisk och panering i proportionerna fifty/fifty. En ovanlighet i vår frysbox. Ett plus till mig själv som serverade kokt potatis till istället för mos och gjorde remouladsås av vanlig 3%-ig fil.



Det är väl bara att fortsätta på inslagen bana och göra makaroner och korv till middag. Egentligen skulle jag ha velat koka fruktkräm, för det är jag vansinnigt sugen på, fast jag har fyllt krämkvoten nu... eller?  Kanske är krämkvoten högre på sommaren?


Som ni märkt är det lite bloggande och få inlägg nu. Verkar vara så hos de flesta, och vi har väl annat för oss nu kan jag tänka. Likadant är det här hos mig, men jag tänker inte ta nån seriös bloggsemester. Skriver ibland, tittar in hos er ibland...


Jag har funnit en ny hobby/drog: Digiscrapping. Åååååh så kul!

Har suttit och laddat ner en massa gratismaterial, men känner jag mig själv rätt så lär det nog bli så till slut att jag tillverkar allt själv.


Ha det bra alla semesterfirare och alla ni som måste jobba.

Vi ses en annan dag.




Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards