Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Victoria - 21 augusti 2007 12:50

...har vår fyraåring gjort!


15 timmar i veckan, bara för hennes nöjes skull. Ungarna på kvarteret är också på dagis/sexårs, och vår stora lilla tjej blir rätt snabbt uttråkad om hon inte får leka med nån. Nu har mamma som lekkamrat alltså spelat ut sin roll. Rätt skönt, faktiskt, eftersom jag inte är nån rolig lekkamrat. Har ingen fantasi och avskydde rollekar redan när jag själv var liten. Kunde inte bygga ett legohus om bitarna inte räckte till att bygga ett tak. För inte kan man väl bo i ett hus utan tak?

Hade ett dockhus också, som min morbror snickrade åt mig, frid över hans minne. Det var ett fint hus med möbler som han också gjort.

Däremot hade jag inga dockor. Husets storlek gjorde att vanliga dockhusdockor var för små och Barbiedockor för stora.

Alltså blev det aldrig lekt med villan. Fast frågan är väl om jag skulle ha gjort det ändå, för i tvåvåningshuset fanns varken trappa eller toalett och de eventuella dockorna skulle inte ha tagit sig upp på övervåningen. Pinka kunde de inte heller ha gjort...


Tillbaks till tråden: Dagis.

Vi for dit i går morse bara för att hälsa på ett par timmar. Det är ju så man skolar in små barn på dagis, lite i taget. Efter en kvart tyckte min lilla sötnos att jag skulle gå hem så att hon fick vara själv. Så skedde dock inte, men idag fick hon stanna på egen hand.


Hur nöjd som helst var hon när jag hämtade henne och hon hade fått leka med sina kompisar. I små byar känner alla varandra från späd ålder, så det är bara bekata ansikten. Mor och far tycker att det är ganska bra med bekanta föräldraansikten. Man vet att man inte lämnar ungarna bland ligister...


På tal om ligister: På dagis finns en liten bok med roliga saker som de barn som vistats där genom åren har sagt. Ett par barn sa så här:


Barn 1: -Jag ska bli polis när jag blir stor.

Barn 2: -Å ja ska bli skujk.


Kul tyckte jag...


Ikväll ska undertecknad ha Dunnis-visning. Allt mellan sju och tio personer (kvinnor) kommer hit. Ska bli trevligt.

Själv ska jag köpa en mössa till dottern. Det är alltid hon som får de roliga grejorna. Flickkläder är roligare.


Roligt är inte det betongdamm som ligger som dimman i London över vår gård. Roligt är däremot att vi är igång med utbyggnaden. Nytt sovrum till mig och maken. Därav betongdammet.


Spännande är att jag anmält mig till en Komvuxkurs, Samhälls A, som jag lyckats få IG på. TVÅ gånger. Bara för att jag är lat.

Har anmält mig till Högskoleprovet också. Tänkte att det kanske skulle bli nåt av mig till slut. Skrev 1.3 förra gången, men det är sju år sen, så det provet är inte giltigt längre...


Ska ni se Martina Haag-filmen? Det ska jag.

Mest troligt med Lilla My.



Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards