Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Victoria - 3 oktober 2007 20:36

Nu!

Nu har jag hittat tapeten.

Den perfekta.



Tyvärr gör bilden inte tapeten rättvisa.

I butiken var den mycket rödare, mycket snyggare.

Slät röd botten, allt mönster av sammet.

Kommer från Designers Guild,

=hiskeligt dyr. Buhu.


En som jag bor med förstår inte

 varför jag prompt ska ha en så dyr tapet,

samtidigt som han håller med om att den är grymt snygg,

samt att han absolut inte vill välja ut nåt annat själv,

i stället för denna. Så jag får nog som jag vill...


Har höstfixat köket.

När jag jobbade senast satt jag och Lilla My och babblade om bloggeri

och heminredning. Vi kom fram till alla har grymt snygga, välstädade,

välinredda hem och det beror ju förstås på att man bara visar snygga detaljbilder, ingen helhet, inga bilder från dan efter kräftskivan...


Här kommer en detaljbild som visar bara det som är bra.

(förutom krukväxterna, de har gett upp)

De som besökt oss senaste veckan året åren vet att

bilden är långt från hela sanningen:


Och så några Kupanfynd.

Först en brödburk som jag inte kunde motstå.

25 pengar betalade jag för den.

(fingeravtrycken på mikron har jag fixat alldeles gratis)



Den här glasmojängens färg passar bra i vardagsrummet.

Har ingen aning om vem som gjort den eller när den är gjord.

Upplysningar mottages tacksamt.



Och för att inte bara prata värdsliga ting så kan jag berätta att

jag ringt läkaren idag och fått utskrivet en kortisonkur.

Det är luftrören som bråkar, som tydligen brukligt är i förkylningstider och sömnen blir klart påverkad av att hosta oavbrutet.

Förkylningen gick över för länge sen, så egentligen är jag inte sjuk, men blir trött av hosta och sömnbrist.


Så i eftermiddag har jag haft värmeslag och svettats floder som en biverkan av medicinen.

Få se om humöret ballar ur också, brukar bli näst intill rabiat och

ordentligt labil.


Uppdatering 21:14:


Kom ihåg Rosa Bandet!

Skriver inget mer om det,

men kolla in hos Eva.

Hon vet vad hon pratar om.

Länkfixarmojängen i min bloggredigerare har ballat ur,

så ni klicka på Eva till höger i länklistan.


Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards