Direktlänk till inlägg 9 oktober 2007

Vårdad!

Av Victoria - 9 oktober 2007 17:37

Kollade igenom bildarkivet

i jakt på lämplig tisdagstemabild.


Dagens tema är: Vårdad.


Jag tänker att man kan vara vårdad/ovårdad, alltså hel och ren eller tvärtom lite slashasig.

Eller att man kan bli vårdad, omhändertagen.

Man kan ha ett vårdat språk, man kan vårda sina blommor, sina vänner...

Temat är stort.


Fastnade för den här bilden:


Det här är sonen. Och barnmorskan, som såg till att gossen och faktiskt också hans storasyster fick bästa tänkbara start i livet.

Vi blev fantastiskt väl vårdade, hela familjen, båda gångerna!



 
 
Ingen bild

Herr Johansson

9 oktober 2007 19:14

Så söt lilleman är, som freud skulle sagt så är han i det läget bara "jaget", han kommer att utveckla överjaget snart. Oooh va less jag är på utvecklingspsykologi

 
Ingen bild

anca

9 oktober 2007 19:40

Vilken härlig omvårdnad han får den lille! Ser ut som att den gulliga barnmorskan valt ett passande yrke! Kramis...

 
Mariakoden

Mariakoden

9 oktober 2007 21:50

Har du köpt Friggs Te??? Med blåbär??
Det är ju skitäckligt!! Skojade bara att det är gott...det är ju riktig äckelpäckligt....
haha...

Men det ÄR GOTT!! Med mjölk i........

Å du, jag sa Ät bajs till teliasnubben. Visst är jag FRÄCK;)

Vad söt liten bäbis...... Jaja, barnmorskan var ju åxå rätt GULLAT?!?!?!?!!!

Hoppas allt är bra med er å att sonen är nöjd över att hamna i eran familj...sörlandes på te.
Teet är sååå nyttigt! Blåbär e bra!!!

Så du föll för trenden;)
Ugggletrosor!!
haha, du är säkert värsta TRENDBRUDEN!!!
Viss har jag rätt!

Nu ska jag sova!!


GO NATT

http://www.mariakoden.blogg.se

 
EVA

EVA

9 oktober 2007 21:53

Det är väl den bästa vården kidsen kan få ! Härlig bild och skitbra tolkat !
*
Ha en fortsatt fin tisdagkväll !
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Annelie

Annelie

10 oktober 2007 02:14

Härlig bild.Ha det gott/kam

http://rospinglan.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

10 oktober 2007 08:49

En barnmorska hemma just nu skulle jag inte tacka nej till som vårdar di sma undi jården ;).Fin tolkning!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Paula

Paula

10 oktober 2007 12:35

Skruttis! Va söt

http://paulaz.se

 
vildängel

vildängel

11 oktober 2007 13:19

Jag har just gått av natten och ser fram emot några lediga dagar. Skönt men man är ju så himla trött i flera dagar efteråt tycker jag....

http://vildangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards