Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Victoria - 10 oktober 2007 19:42

Vi gjorde en lustig affär igår.

Sålde våra soffor fast vi inte har några andra.

En av våra kompisar har en arbetskamrat

som ville köpa sofforna till sin son.


Vi tyckte att vi fick bra betalt för dem,

för bra för att kunna avstå att sälja

och länge har vi pratat om att byta

till nåt annat.

Våra soffor hade tio år på nacken

(köpte dem för min första riktiga lön)

och hade väl sett sina bästa dar.

Så här ser det ut nu:



Inga stora blå skinnsoffor kvar.

 Fast det blev ljust och ganska öppet, man kanske inte

skulle ha nån ny soffa?


Jo, nog ska vi ha en ny.

En sån här:


Ektorp, med den nya svarta klädseln.

Snyggt, men antagligen grymt opraktiskt,

eftersom alla hårstrån, allt damm och allt solk kommer att synas.

Fast å andra sidan går ju klädseln att tvätta

och eftersom den är svart borde den gå färga in igen.

Soffan kommer om tio dar ungefär.


Så var det dags att jobba i natt igen.

Jobbar gör också kompisen som är elingenjör-nånting.

Hon arbetar på driftcentralen på ett stort bolag

som förvaltar väldigt många mil av vårt lands elledningar.

Ikväll ska hon ta emot felanmälningar till klockan 22.


Men hon har en idé om att göra en ´kupp´ och säga till alla felanmälande kunder att de får återkomma med sina fasbekymmer och spänningsfall efter Grey´s Anatomy.


Respekt!


(Det är faktiskt inte nödvändigt med dygnet-runt-tillgänglighet jämt. Och nån gång måste väl en småbarnsmamma få möjlighet att se på tv i lugn och ro.)


 Måste tillägga att min kompis är klok nog att låta bli att genomföra sin kupp. Men idén var bra. Man kan förstås undra vad kunderna skulle ha sagt... drabbats av elchock, kanske?


(Okej, det drog i väg lite...)


Uppdatering 20:52

(lägger den i mitten av inlägget så kanske nån orkar läsa)


Maria har skrivit om uggletrenden.


Jag har trillat dit:

(Det är inte trosorna som är stora, det är bordet som är litet... hrmm...)


Och: Nej, Maria, jag är inte trendig, det kan jag få många underskrifter på, jag lovar...

Och så känner jag att det är dags för en lista.

Alla seriösa bloggälskare måste göra en liten lista ibland.

I dag listar jag:

Topp 5 - Kändisar som jag skulle kunna ha nytta av:


1: Ernst.

Det finns inget i honom som man, som tilltalar mig, men visst vore det väl trevligt att ta en kopp hemlagat te med Ernst. Sitta med benen i kors på en brygga nånstans och diskutera tyger tills månen går upp.


2: Filip & Fredrik.

Omogna gossar, som ändå verkar vara grymt skärpta.

Att följa med dem landet runt i jakt på udda personligheter vore trevligt.

Och att i verkligheten få se deras förmåga att behålla ansiktet inför alla galenpannor, det skulle roa mig.


3: Roomservicekillarna.

Behöver inte motivera varför jag vill låna dem.


4: Per Morberg.

Han ser lika sjuk ut när han lagar mat, som de flesta av rollerna han spelat. Jag gillar hans excentriska kokkonster.

Fast hur blir resultatet?


5: Pite-Johanna (Idol)

Varje gång jag tänker att jag gått för långt, brett ut mig för mycket

och drabbats av hybris, så behöver jag bara tänka på henne så inser jag snabbt att jag nog är ganska lågmäld och återhållsam trots allt.








Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards