Direktlänk till inlägg 23 oktober 2007

Saknad!

Av Victoria - 23 oktober 2007 10:52

Igår var det fem år sen syrran gick bort, 30 år ung.

Hon föddes med ett stort och allvarligt hjärtfel

som hade orsakat syrebrist innan hon föddes,

så hon hade både hjärtfel och en utvecklingsstörning.


Läkarna anser att hon, med tanke på hjärtat,

nog levde oväntat länge trots allt...

...fast det är väl ingen vidare tröst.


Gott är att veta att hon slutade sina dagar

med ett bra liv bakom sig

och hon har inte behövt lida

av sin sjukdom...


Egentligen borde dagens tisdagstema handlat om henne.

Men jag hittar inga pappersbilder som är stora och skarpa nog att

kopiera med digitalkameran.

Så jag ägnar henne en tanke istället.


Nån bild ska man ju ändå ha, så här kommer istället

en kopierad pappersbild av min första egna bil

som också är saknad:


Toyota Corolla Coupé -72.


Bannar mig själv än idag, tio år senare, för att jag sålde den.

Världens sötaste lilla bil,

med världens minsta lilla motor.


Riktigt rolig att köra,

och startade jämt, även om det var

-20 grader och motorvärmaren inte varit i gång.


Men hade en svag punkt:

-Värmen!


Så fort det kröp ner under -10,

så gick det inte få nån som helst värme i den.

Så sikten genom vindrutan blev aldrig större än

ytan av en middagstallrik.

Därför sålde jag min lilla Toyota.

Och köpte en annanToyota.

En mycket nyare (-82) och rejälare

som drack hutlösa mängder bensin.






 
 
Sinkadus

Sinkadus

23 oktober 2007 11:59

Att ägna någon en tanke är minst lika bra... fin tolkning...

Och jag förstår att du saknar den söta lilla, men det är kanske skönt att inte behöva sakna värmen längre :)

http://sinkadus.wordpress.com

 
EVA

EVA

23 oktober 2007 12:59

Att tänka på dem som är borta är viktigt och att kunna prata om dem också !
Micke är med oss i nästan allt och det känns bra !
*
Visst blir det kanon ! DS gamla lokal..blir mycket att bära hem nu... Jag brukar alltid lämna en påse eller två på baksidan och så handlar jag med mig nåt annat hem...hihi !
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Vildängel

Vildängel

23 oktober 2007 15:34

Ingenting kan väl slå saknaden av nära och kära som lämnat oss, men även ting kan man ju sakna och du har ju precis fångat två olika sorters saknad i ett inlägg. :)

http://vildangel.blogg.se

 
AnCa

AnCa

23 oktober 2007 18:08

Tänk att saknad kan vara så vitt skilda ting,
alltifrån en älskad syster till en gammal bil... Gillar din tolkning!!! Bilen var söt...

http://puppylove.blogg.se/anca

 
Paula

Paula

25 oktober 2007 15:27

Oj vad du har varit flitig både här i bloggen o i verkliga livet! Tänk om jag finge ens 10% av din energi...kunde bli en "energitjuv" hihi!
Sorgligt att läsa om din syster, men som du skrev så fick hon ett gott liv även om det blev kort.
Bilen, ha, såna är alla våra bilar! Skogsbilar kallas dom här på landet...men tack o lov sörplar dom inte så mycket bensin.
Lycka till med nya soffan, den ser trivsam ut. Här byter vi från ena begagnade till en bättre begagnad med ett par års mellanrum när katter o jyckar gjort sitt..
Önskar dig en skön helg!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards