Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

Rubrik saknas

Av Victoria - 26 oktober 2007 00:24

Måste bara göra ett litet inlägg.

Gubben, som är ledig i morgon,

har erbjudit mig  sovmorgon i morgon bitti.

Så nu har jag inget annat val än att vara uppe så ruskigt länge

att jag är stenad till minst klockan tio...


Egentligen har jag inte så mycket nytt att dela med mig av.

så det blir allehanda småtjafs:


Om ni bara har råd att köpa en enda sak på IKEA

så köp den här:


En helt suverän neccessär.

Massa små fack, och så kan man hänga upp den när den är helt öppnad

så att alla grejorna blir lättillgängliga. Alla öppningarna på facken är uppåt när man hängt den. Äntligen slipper man krafsa och leta sig genom hela väskan i jakt på prylar som sökt sig ner i botten.

Och priset? Femtio riksdaler!


Semester!

Stockholmsresa med tjejgänget bokad

till april! Kul kul kuuul!

Är nog faktiskt första gången vi kommer oss iväg

längre bort än Haparanda...

Nej, förresten, vi gjorde en ultrasnabb visit i Sundsvall

(innan IKEA kom närmare,) men det är tre år sen, så

nog är det på tiden att det händer nåt...


Hittade flygbiljetter som kostade sammanlagt

872 spänn. Kändes rätt okej!

Fast vi var bara två som lyckades få plats på de flygen.

De andra två hittade andra billiga avgångar.


 Nån som känner till nåt bra hotell mitt i smeten?

Jag har bott på Scandic Sergel Plaza och det var jättebra.

Rica City lär också funka, sägs det... men man har ju ingen koll,

det finns väl en uppsjö av hotell gissar jag...


Just nu är jag lite grinig på min arbetsgivare.

(OBS! INTE på min arbetsledare...)

Vi får vår nya lön i januari.

Försenad, som vanligt. Revisionen

gäller 2006. Och eftersom jag var tjänstledig, hemma med sonen ett

halvt år då, så anser de inte att jag har rätt till individuell lön.

De kan inte värdera mitt arbete säger de.

(jag har arbetat där i fem år... de borde veta vid det här laget vad jag gör på jobbet och hur jag gör det...)


Går miste om nästan 700:-

Fast jag ska ta och ringa facket. Lite hjälp kan man väl räkna med från

deras sida, med tanke på att jag sponsrar Kommunal med

ett antal hundralappar i månaden.


Egentligen fick vi en bra löneförhöjning, med en extra höjning

för personliga assistenter, så helt utan blir jag inte,

men jag ska ändå bråka lite för min sak!


Ska passa på att fara på badhuset med barnen imorrn då gubben

är ledig. Fyraåringen blev milt sagt överlycklig då

vi meddelade henne ikväll!

Det är ingen svårighet att göra henne glad!


På lördag är det dags att skriva högskoleprovet.

Några svidande lyckosparkar vore jag tacksam för.

Fixar jag 1,3 som förra gången så är jag nöjd.

Men jag är lite tveksam om det går.

Min hjärna är inte lika rapp nuförtiden, det är alltid så mycket

att tänka på, så mycket som ska kommas ihåg

och det äter upp en del av mitt ram-minne.


Natti!






 
 
Ingen bild

Jörgen, Rica Hotels

26 oktober 2007 11:05

Hej Vickan,
Sprang på ditt inlägg. Jag kan varmt rekommendera Rica Hotel Kungsgatan och vårt Ladies Only Weekend-paket med eget rum!

Kolla in länken:
http://www.rica.se/index.cfm?oa=offer.display&con=2941&off=4033&location=hotel&hotel=561

 
Lisa

Lisa

26 oktober 2007 17:50

Hej! Hittade till din blogg från gudvetvar...tror det var från nån annan pite-bloggare Ha en trevlig helg! Här kommer jag att hälsa på fler gånger!

http://www.lisasbibliotek.blogg.se

 
Slarva

Slarva

26 oktober 2007 19:01

Å en sån nessecär fick jag som sommarpresent från jobbet för ett antal år sen. Superbra juh! Och håller än gör den, förutom en såndär dragkedjeflärp som jag råkade slita av i argen! =)
Trevlig helg!

http://slarva.blogg.se

 
Ingen bild

öjebybo

26 oktober 2007 20:53

Vad kul att ni har bokat resan nu. Jag har bara 13 dagar kvar innan jag och tjejerna åker. Ha det så gott så ses vi på söndag.

LYCKA TILL I MORGON...

 
Ingen bild

Maken

27 oktober 2007 00:27

Gubben?!... Usch vad jag känner mej gammal. (Bespara mej kommentarer, jag vet att jag ÄR gammal.) Snyft!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards