Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Materialisten i mig har ordet:

Av Victoria - 30 oktober 2007 21:08

Jag har bytt gardiner i vardagsrummet, mest för att jag blev så inspirerad av nya soffan...

De gardiner jag hade är vare sig fula eller gamla, men kanske lite

trista eftersom de inte har nåt mönster och det finns inte mycket till mönster i resten av rummet heller.

Så här blidde det med de nya i alla fall:



De nya gardinerna är inhandlade på Ellos som, tro det eller ej, har riktigt mycket snygga saker. Jag väntar alltid tills de skickar rabatterbjudanden. Ju längre en katalog funnits ute

desto mer rabattlappar kastar de efter en.

(eftersom Du, kära Victoria, är vår allra bästa kund! Hehe...)

De här gardinerna kostade mig 150:-

Nice Price...


...och förutom prislappen så är det ju kanon att slippa sy!

Jag + symaskinen = dåligt humör och mycket fula ord.


De gamla gardinerna, som är gjorda av ett ganska kraftigt manchestertyg...



...har jag funderat på att göra en stor golvkudde av.

Barnen skulle älska det.

Jag vill fylla säcken med såna där saccosäckkulor.

Var kan man få tag på det?? Snälla, lämna en kommentar om du vet var...


Snälla, gulliga My åkte till IKEA häromdan

och jag fick skicka en liten lista med henne.

Två svarta LACK-hyllor, som på nåt vis ska upp ovanför soffan:


Tror jag ska sätta dem i olika höjd.

 Fast jag vågar inte ta bort den hylla jag redan har

(bortredigerad på bilden)

för det är nog en hel del hål där bakom.

Jag HATAR synliga hål i tapeten, men har ingen överbliven rulle att tapetsera om de där tre våderna med... vad tusan gör man då??


Lilla My köpte också denna trevliga lampa till mig,

när hon var min heminredningsbulvan:



Lampan är 48 cm i diameter, och var nerpackad i en kartong

som var 20 x 15 cm.

Imponerande! Nån har tänkt till ordentligt...


Inte lika imponerande var grannens, Herr Johanssons försök att

montera lampan åt mig i periodpaus i Skellefteå-Luleåmatchen.

(hockeykväll hos oss)

Han gav upp efter två ynka plastbitar (av 40)

Det blir aldrig en värdig Ernst av dig, Johansson!


Kul att hänga upp denna lampa istället för

den gigantiska rispappersbollen som vi skallat varje gång vi gått förbi,

(i minst ett års tid.) Inte ens vi var tillräcligt korta för den stora saken...

Nya lampan passar perfekt och ger ett snyggt sken!


Och så har jag gjort ett litet fynd, på

alla skräpbutikers heliga moder:

-Dollar Store.


Man kan bevisligen fynda även där.

Detta trevliga mosaikfat (jag kan inte sluta älska mosaik! Kan nån berätta hur man gör för att motstå små ihopklistrade glasbitar?)



40 dinarer kostade det.

Rätt okej!

Har ni sett vilka sladdriga ljus jag har på fatet!

De bara saggar ihop. Skräp!

Måste köpa ljus med mer stearin i...


Dags att titta in hos er andra

och kolla lite Tisdagstema.

Tips: Fridas tolkning är hur bra som helst!



 
 
Lisa

Lisa

31 oktober 2007 10:15

wow så snyggt!!!!!

http://www.lizaloop.blogg.se

 
Gela

Gela

31 oktober 2007 11:19

Snuvar är bättre.
Muggen som min sambo fördärvat finns tyvärr ej längre till försäljning. De var Dukas höganässerien. . .

http://www.tallbodan.blogg.se

 
Ingen bild

Maken

31 oktober 2007 13:04

Nog var det väl i ärlighetens namn fler bitar än två som Herr Johansson satte ihop? Har själv ett svagt minne att hela övre lagret var ihopmonterat när det viktigare (host, hockeyn host) började om...

 
EVA

EVA

31 oktober 2007 13:33

Kolla in här...
http://www.mamut.net/beanbag/shop/

Under fyllning... Där finns de att köpa, men det funkar även att beställa genom EM i Piteå... Jag kommer inte ihåg priserna men det var inte så dyrt !
Det är ju lite olika kvalla på frigoliten. Vi har en Sit-on-it-säck och där är kulorna pyttesmå men hårda, så de sjunker aldrig ihop som den gamla sortens saccosäck gjorde...
*
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
EVA

EVA

31 oktober 2007 13:33

...och så julfint du gjort !
KRAM igen !

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Fridasfunderingar

Fridasfunderingar

1 november 2007 17:43

Oj, hedersomnämnande!Tackar! :D
Tur att det finns fler med min dåliga humor! :D
Ang stoppning såg jag att du fått tips, och det var tur för jag hade ingen aning.
Däremot om hyllan....går det inte att sätta upp de nya över den gamla så hålen inte syns?
Fast det kanske så du har tänkt kom jag på.
Nåja.
Ha en fin torsdag!

http://fridasfunderingar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards