Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Lönerapportdags.

Av Victoria - 8 november 2007 20:36

När jag, som vanligt i sista sekunden, gick i Stadshusets trappor

på väg till min chef med avvikelserapporter och de FK-blanketter som

varje månad ska fyllas i för att Försäkringkassan ska betala ut assistanspenning till vår arbetsgivare.

(måste ha en punkt där, blev en sån ohyggligt lång mening...)


När jag gick där då kom jag plötsligt på vilken

lycklig människa jag är, som varje månad får lämna in en lönerapport för tillsvidareanställda... det är ju inte alla förunnat.

Jag har förmånen att få ha ett jobb!

Önskar att vår blå regering ser till att alla får det.

(har tyvärr inget större hopp...)


Mindre lycklig är nog min arbetsgivare, som endast i undantagsfall

får in mina rapporer i tid. Lite besvärligt när man måste till Kommunen

varje gång. 1,6 mil hemifrån. Jag har inga andra ärenden i de delarna av stan så oftast trillar polletten ner den sjunde varje månad.

Rapporten ska in senast den åttonde. Tror jag. Eller kanske sjätte.

Jag är ett hopplöst fall. Jag och papper, det går bara inte ihop...






Denna dag har dörröppning gjorts

mellan nya rummet och gamla tvättstugan.

Hurra!

Vi har dock inte hunnit sätta in nån

dörr och öppningen mellan nya rummet och garaget är fortfarande kvar.

Också den utan dörr. När jag i eftermiddags

passerade gamla tvättstugan, tror ni inte att en skogsmus kilade förbi mina fötter! Fördärvade små pestspridare.

De är ju i och för sig rätt söta, men de spår de lämnar efter sig

är definitivt inte söta.


I våras hade vi lite problem.

Krypgrund är trevligt om man är sork.

Och den snöfattiga vintern gjorde att de små djuren helst ville vara inne.

Om man då, som vi, har ett Älvsbyhus, med inte alltför tight passform, ja då är skogsmusinvasionen ett faktum.

Läs historien om hur det gick till hos oss i våras.


Så tänker jag INTE ha det i år.

Kanske var denna sork ett undantag, att de håller till i uthusen får man väl räkna med och öppningen var bred som en motorväg, så vi får skylla oss själva. Men upptäcker jag nåt enda spår igen, då ringer jag Anticimex.


 I kväll har vi varit på badhuset hela familjen, tillsammans med barnens kusiner. Riktigt roligt. Ungarna älskar det, jag också, även om jag blivit frusen med åren.



(...och där lät det som om jag var 100 år...)



Sonen har inga spärrar alls, utan kastar sig hej vilt i vattnet utan att kunna simma eller flyta. Är det typiskt grabbar, eller?

Dottern är betydligt mer försiktig...


Nu ska jag ut och serva kvällsskiftet (sovrummet...) lite kaffe!





 
 
Annelie

Annelie

9 november 2007 01:17

Ja det är inte alla förunnat att ha ett jobb. Försäkringskassan härhemma är jag därimot inte glad över idag.
Ha en fin helg!

http://rospinglan.blogg.se

 
EVA

EVA

9 november 2007 09:23

Visst ska du skatta dig lycklig som har fast jobb...så är det ju ! Är överlycklig för att båda kidsen har fasta jobb som de trivs med...det är inte alla ungdomar som har det...
*
Vi har ju haft samma problem som ni...möss ! Och maken har tätat med fogskum och det funkar superbra ! Mössen kan inte bita genom det så då kommer de inte in ! Men de hittar ju alltid nåt nytt litet hål, de små rackarna !
*
Ha en kanonhelg vännen !
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Lilla My

Lilla My

9 november 2007 10:37

Ja visst har vi det bra och att få vara där vi är är ju mer än en gåva :-).Va,har du inga ärenden åt kommunhushållet????Näha,men då kan du ju komma förbi här då (så kan du få ta min lönerapport också om du är snäll;-))Arcus för mig i morgon.Kommer du?Ha en trevlig helg!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

9 november 2007 18:15

fast jag tycker faktist att den här regeringen har gjort mycket mer och nått mer resultat än den förra på väldigt kort tid! Det är klart att "oskyldiga" måste ju drabbas på nåt sätt, men jag tror att det jämnar ut sig med tiden!

http://www.lizaloop.blogg.se

 
m a r i a k o d e n

m a r i a k o d e n

10 november 2007 20:20

Hallå... Jag är INTE moderat!
Sen till nåt annat: Min arbetsgivare får åxå in min lönerapport sent......=(
Måste skärpa mig där....

Men möss.....fy...vi har åxå krypgrund, tror jag.
Fy attans!

Hoppas helgen e bra!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Ingen bild

öjebybo

11 november 2007 16:46

Hemma nu efter en härlig helg i stan och föresten har jag en liten present till dig , men den får du på fredag.

Vi hörs KRAM...

 
fialotta

fialotta

12 november 2007 08:56

Ja om man då ändå hade det. Jag springer som vikarie än *suck* Det är sträng! Jag har inte så stort förtroende för den blå regeringen, rädd att de hinner förstöra för mycket innan det är val igen.

Vilken härligt röd bakgrund du har, får riktigt julkänslor :)

http://www.fialotta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards