Direktlänk till inlägg 14 november 2007

Kamerahaveri haver i...

Av Victoria - 14 november 2007 21:52

Två och ett halvt år...  är det ungefär så länge man kan förvänta sig att

en kamera ska hålla? Precis så länge att reklamationstiden gått ut?


Jag hade ju stora planer på att visa lite bilder av bygget, för nu

börjar det verkligen arta sig.

Bilden blev så här, håll till godo:


Läckert randiga bilder är det enda vår kamera kan prestera...


Så en söt bild från gångna helgens bygge får ersätta de tänkta byggbilderna ni aldrig fick se:


Far och son.


Nu har julkortsmanglandet börjat igen.

Mitt favoritjulpyssel!

Barnen får vara motiv förstås.

Har tagit bilder av dem ute idag

(då fungerade kameran!)

och fick några bra kort


(efter mild men bestämd övertalning förvisso. Mycket naturliga och okonstlade bilder med äppelkindade glada barn som är snälla mot varandra...)


men scrappandet på datorn gick då rakt åt skogen.

Fotoprogrammet bara la av hela tiden.

Kanske borde skaffa mig ett nytt...

(köpa ett alltså, man är väl ärlig. Host, host...)

...eller skicka vanliga julkort som man köper färdiga.


Har haft trevlig mammaträff här på förmiddagen.

Det föddes ju nio grabbar och en tjej här förra året, i den ordningen och några av oss håller igång med träffar fortfarande.


En av mammorna brukar sälja på Tradera.

Hon påstår att allt går att sälja där.

I veckan sålde hon en Tone Norum-CD för...

...380:- (!!!)


Och...

...om man kan kränga Tone Norums album för

 nästan fyrahundra spänn så kan man nog verkligen sälja allt!


Själv har jag varken sålt eller köpt nåt på Tradera.

Har du?






 
 
EVA

EVA

14 november 2007 22:54

Det kan inte vara minneskortet som fått sig nån liten stöt eller så ? Vårt ena minneskort la av...
*
Har gjort mina...hmmm våra julhälsningar klara idag och nu ligger de bara och vänta på att få skickas iväg...inte riktigt än !
*
Jag tycker Yves rocher har bra grejer... Nu köper jag mest duschkrämer och sånt men det är snygga flaskor och doftar helt underbart och känns bra. Har då inte fått eksem eller sånt av dem...hihi !
*
Mammografi börjar man med från det året du fyller 40 år här i Norrbotten ! Och det är bra ! Många landsting börjar betydligt senare...
*
Du det lät nästan som min bonusdotter det där. Hon kränger och köper på Tradera...allt möjligt !

KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Lisa

Lisa

15 november 2007 04:29

Hihi, kameror är en ständig källa till jäkelskap...vet allt för väl hur det är....ska bli spännande att se det färdiga resultatet med bygget!

http://www.lisasbibliotek.blogg.se

 
Fridasfunderingar

Fridasfunderingar

15 november 2007 10:25

Alltså, det hade ju inte gjort något om ni hade haft randiga tapeter.Då hade ju inte felet synts liksom ,-)
Skämt å sido! Så himla TRIST att kameran börjar krångla.
Jag kan tycka att 2,5 år är för kort tid....men de klarar ju garantin så det är väl de som är meningen.... :(

http://fridasfunderingar.blogg.se

 
Lisa

Lisa

15 november 2007 11:34

du får kolla om typ hemförsäkringen eller nåt kan gälla på kameran..
Ang, tradera, jo jag sålde en sven-ingvars bok (som var köpt i 10 kronorslådan på konsum som ett skämt) för över 400 spänn...
så det går att sälja ALLT!

http://www.lizaloop.blogg.se

 
Annelie

Annelie

15 november 2007 12:11

Jag har köpt endel, men inte sålt själv. Har tänkt att sälja iväg lite barnkläder för den lilla tösens skull =)
Ha det fint!

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

öjebybo

15 november 2007 22:09

Vilken söt snikare ni har. Lovar att allt går att sälja på tradera , grannen har sålt så mycket SKIT saker och folk köper det,helt otroligt.
Du föresten min telefon har pippit hela kvällen , Brynäs förlorade med 5-2 mot Färjestad, bara så ni vet!

LEV&MÅ

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 november 2007 12:11

Jag har inte riktigt blivit kompis med Tradera...inte för att jag har nåt att sälja. men kanske kunde man köpa nåt ? Blocket är det nog som gäller här, gillar att åka o hämta det jag vill ha o få se varan irl innan jag betalar..
Ha en skön söndag, du borde väl vara ledig efter nattjobbet..

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards