Alla inlägg den 11 december 2007

Av Victoria - 11 december 2007 17:09

Höll på att glömma, som vanligt, men så tittade jag in hos Eva

och då påmindes jag om Tisdagstema:


Vårt kök i jultid...


Av Victoria - 11 december 2007 15:19

...med bygget.

Sen i går kväll ser det faktiskt ut så här i ett av hörnen:


Tapeten var, tro det eller ej, jätteenkel att sätta upp.

Blev bara ett litet missöde, men det hade med mitt ögonmått att göra.

Tror inte att det kommer att synas, men det räcker att jag vet om felet.

Jag stör mig på det.

(fast nu är det ju inte Knugen som ska bo här, så jag får vänja mig)


Ikväll ska jag och gubben testa vår samarbetsförmåga.

Golvet ska läggas.


Har införskaffat ny, billig kamera idag, så äntligen blir det foton i bloggen!


Eftersom kamerorna ändå inte tycks hålla längre än två dagar efter

reklamationstiden gått ut, så lägger vi inte några jättesummor på en ny.


 Vi köpte kameran i stadens största el-tingeltangel-butik.

När jag skulle betala så upptäckte jag att man kan vända ett betalkort

fel väg på ganska många sätt:


-Remsan utåt när den ska vara inåt.

-Remsan uppåt när den ska vara neråt (ruskigt klantigt!)

-Remsan rätt väg, fast man borde ha satt i chippet istället.

-Chippet bak och fram.

-Chippet upp (fantastiskt klantigt!)


Riktigt så klåpig var jag kanske inte, bara nästan.

Man borde väl för bövelen kunnna hantera ett betalkort bättre

om man gjort 1,3 på högskoleprovet, eller??


Kanske beror klåpigheten på att jag helt enkelt shoppar för lite.

Jag är inte nog van att hantera kort.

Så måste det vara!


Nu ska jag till stan å lära mig betala med kort... vi ses!

  

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards