Direktlänk till inlägg 31 december 2007

Årets sista inlägg... det 160:e.

Av Victoria - 31 december 2007 14:22

 Gott Nytt År till er allihopa!


Hinner inte gå igenom alla bloggar idag.

Har jobbat ett par nätter, sovit ett par dar

och nu är det bara att hopp i gåbortsstassen

och ge sig iväg. Full rulle alltså!


Vi blir tio vuxna och elva barn under samma tak.

God mat och dryck i ett trevligt sällskap.


Och framför allt:

-NYKTERT!



Inga barn ska behöva dela sitt nyår med onyktra, orediga,

fjäskigt inställsamma, sliskiga, våldsamma

opålitliga vuxna!


Skickar en tanke till alla ungar som lever i skuggan

 av missbruk.

Speciellt hemskt är det under såna här storhelger...


Av mitt hälsosamma årsslut blev förstås intet.

Vem kunde ana det... hehe...


 

Har upptäckt baksidorna av att jobba natt.

Det sägs att nattjobb sänker ens vakenhet

och reaktionsförmåga med motsvarande

0,5 promille i blodet.


Jag upptäckte i går morse att det verkligen stämmer:

Tog som vanligt upp bilnyckeln ur väskan, öpnnade, gick ut

och stängde sen dörrn till min arbetsplats.

Riktade sen bilnyckeln mot ytterdörren

och tryckte på låsknappen.

Idioooot!


Undrar om nån såg mig...


 

En dag i årets första vecka ska jag till en stad en bit bort.

Första stopp blir LAGERHAUS! Trallallaaa....


Ha det bra ni där ute i verkligheten.

Återkommer när tid finnes!



 
 
Lizaloop

Lizaloop

31 december 2007 15:00

Gott nytt år, vi hörs nästa år ;)

http://www.lizaloop.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

31 december 2007 15:22

Kloka ord från dig Vickan!
Önskar er en riktigt trevlig kväll och ett Gott Nytt År!
Kram Ingrid

http://dagbok.stenstugu.com

 
Ingen bild

öjebybo

31 december 2007 17:45

Gott nytt år, hoppas ni får trevligt i kväll. Själv ligger jag i feber så vi firar hemma med hämt mat!

 
Lisa

Lisa

31 december 2007 18:31

Gott nytt år, vännen!

http://www.lisasbibliotek.blogg.se

 
Charlotta

Charlotta

1 januari 2008 02:27

Gott nytt år!

http://charlotta76.blogspot.com

 
Lilla My

Lilla My

1 januari 2008 08:39

Hoppas att firandet var trevligt.Ha det bra ochh ett gott nytt år.Kram

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Paula

Paula

2 januari 2008 19:04

God fortsättning på dig! För du har väl vaknat upp efter nyårsvakan??
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards