Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Victoria - 5 januari 2008 20:52

Ni som känner mig vet att jag inte är nån stor drinkare.

Brukar sluta ungefär när det börjar bli roligt

och såna brakfester tar jag mig vanligtvis två gånger per år.

Ja... eller.. en gång åtminstone.

Man kan undra om det är lönt...


Men eftersom jag gillar riktigt snygga drinkar,

i regnbågens alla färger och gärna med drivor av paraplyer,

cocktailbär och tomtebloss, så vill jag här bjuda er på några riktiga

stämningshöjare. Speciellt förtjust är jag i receptet längst ner.


Samtliga recept levererade av min arbetskamrat Öjebybo:

(det var för övrigt det första mail hon skickade. Ever.)



Geting:


17 cl vodka

1 geting


Skär getingen i delar.

Blanda med vodkan.

Rör om.


 Kaffekask á la Kalix:


Knyt fast en kaffeböna i en sytråd.

Doppa snabbt som fan

i en ½ l hembränt.

Drick och njut!


Gällivare Sunrise:


Blanda lika delar hembränt

och surströmmingsspad i ett

STORT grogglas.

Garnera med en skiva rökt korv.



 Finsk sommarsoppa:


Man tager en djup tallrik

-som måste vara blommig-

fyller den med hembränt

och äter med sked.


Alltså... inget ont med Finland, tvärtom,

men den vara bara så rolig.

Hoppas jag inte sårat nån...



Av Victoria - 5 januari 2008 19:15

Har ju inte visat bilder på mina julklappar!

För tro det eller ej; jag fick också julklappar, så

jag måste ha varit snäll åtminstone nån enstaka gång under 2007...



Preciiis vad jag önskat mig!

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards