Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Victoria - 16 januari 2008 23:30



Nä... antingen har jag blivit gammal

eller så är det etermedia som håller

på att balla ur...


Jag tar bladet från munnen och säger det:

SKVALRADIO!


Jag har jobbat dag idag.

Sällan förekommande, men händer med ett visst intervall.


På väg från jobbet zappade jag mellan kanalerna

i det ganska magra radioutbudet.


Jag ville lyssna på musik, så P1 och P2 gick bort direkt.


P4 Norrbotten bjöd på dansbandsmusik.

Ett blixtsnabbt kanalbyte hindrade mig från att köra av vägen. Huuuga!

Om det det varit torsdag hade jag åtminstone fått lyssna till

Murjeks Hembygdskörs hemsnickrade material.

Live från Hembygdsgården.


 När jag ändrat till Rix FM så erbjöd de James Blunt.

Men hans röst grävde sig in i mitt känsliga CNS så jag bytte igen...


...till Lugna Favoriter.

Vad tror ni att de spelade?

En vild gissning, någon?

Just det: Rod Stewart.


Antingen är Roddan delägare i stationen Lugna Favoriter eller så har han köpt egen sändningstid. Eller så har kanalen ett mycket dåligt

musikarkiv. Och råkat komma över Rod Stewarts samtliga

2500 coverinspelningar billigt.


Men kan nån förklara för mig hur i hela världen Rod har

fått tillåtelse av självaste Sir Elton att så

osmakligt slakta och vanhedra Your Song...


...eller, hrmm,  jag kanske inte vill veta...


Vad jag med säkerhet vet är att Roddan inte klär i rosa stringkalsong.

Det visade han tydligt i ett nummer av Hänt Extra för nåt år sen.


Man såg i och för sig inte mycket av självaste stringen.

Den hade krupit in och gömt sig i en cellulit.


Nä, det enda vettiga musikutbudet i radio

bjuder Radiosporten (!) på.

Där kan man fortfarande höra Dire Straits,

Sting, Bruce Springsteen...

Och en massa andra gamla godingar.

Målsignalen som bryter in i musiken emellanåt må vara lite irriterande.

 Men även om det är handboll på programpunkten

så är det färre avbrott i musiken då,

än i vilken timme som helst med Rix FM...



Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards