Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Så var hon tillbaka då...

Av Victoria - 30 januari 2008 20:40

...det gråtande barnet

som bankar nävarna i golvet och vrålar tjurigt.



Jag gick på långledigt idag.

Maken också.

På fredag var det tänkt att vi

tillsammans med ett par kompisar

skulle åka till Leo´s Lekland i Luleå

så att våra stora barn skulle få ha lite helgskoj.


(är man storasyrra eller storebror hamnar man lätt i bakvattnet efter krävande småsyskon. De stora är väl värda lite bus och skoj!)



Vår flicka har förstås längtat.


I dag blev hon sjuk. Förstås.

39 grader varm.

Grymt orättvist!


Känns mycket, mycket uppgivet just nu...


(och det är jag som är tjuriga barnet... inte dottern)


Som ni kanske märkt är det här mitt tredje inlägg idag.

Ingen sömn efter nattjobbet, orkar inte göra nåt vettigt

så nu sneglar jag på Roomservice och bloggar. Igen.

Väntar på Fråga Olle. Fast jag vet inte varför egentligen...

Det var mycket bättre när programmet var nytt.


 Gjorde mig tre varma mackor på garanterat

fiberfritt vitt bröd. Renlärig GI-mat enligt mig.

 (Gluten Intravenöst)



Och så en kopp äppelte.

(Marcelle. Finns på ICA Lundmans i Hortlax)

Mycket gott!


Maken for i väg med en kompis.

De skulle lämna tillbaks lite verktyg på kompisens jobb,

eftersom han återgår till sitt vanliga jobb

till helgen. Har haft ett halvt års inhopp i byggbranschen.

På fredag åter till omsorgsarbetet.


Min kvinnliga intuition säger mig att grabbarna kommer att

komma hem glada och välfyllda.

De säger att ett skrovmål på Max aldrig smakar så gott

som då man inte frågat frugan om lov, hehe...


Såg ni Roomservice??  Hon inredaren

tänkte tapetsera taket i ett sovrum, med en grällig tapet.

Målaren vägrade, hahaha... och det blev som han ville!

Tror det var klokt! Mönstrad tapet i taket, njaaa...

Men annars blev det snyggt!

(förutom björkstammarna som de envisades med att ha med)


Sov gott go´vänner!


 
 
EVA

EVA

30 januari 2008 21:41

Usch vad jag blev sugen på varma mackor !!! Men de är ju inge goda utan mackorna...
*
Läste om olyckan på webbPT och var tvungen att kolla med Carola så dom inte var inblandade...Skönt att ni inte heller var det !
Och vilken fin bild på igelkotten !
***
KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

 
Bim H-D

Bim H-D

30 januari 2008 22:00

Ja, jag hade också varit kinkig - lovar... hjälper inte med ålder ;) Varför blir det alltid såhär osv... :(
Äppelte lät faktiskt gott...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som brukar klara skriva kommentarer som andra skriver blogginlägg... men, idag ÄR jag nog FÖR trött... hjärnmör efter en dag som heter duga, med folk som INTE borde ha jobb att syssla med datorer och dessutom INTE kan läsa innantill... tekniker har stått/suttit och skrattat - lovar... tom försökt hjälpa med alla tänkbara lösningar... och insett att vi måste ha ett hopplöst jobb, ja!!! öhhhh... Gissa vem som är glad att man jobbar halva fredagen NU... suck... sova hela dagen imorgon???

http://www.sjoebacka.se

 
Cecilia

Cecilia

30 januari 2008 22:05

Dom där mackorna hade jag gärna tagit en tugga utav! *mums Hellre dina mackor än Max faktiskt. Har du sett att jag bytt presentation?! Rimmade ihop en grej ikväll. Bad maken min om hjälp, men när han envisades med att tjicke ( ett annat ord för bröst, vet ej stavning )rimmade på gick, då gav jag upp. Insåg genast varför han fick kämpa för att få godkänt i Svenska...

http://ynna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

öjebybo

30 januari 2008 23:10

Tur att du inte var med i olyckan! Vilka mumsiga smörgåsar du har , själv vart det bara ett glas vatten till fråga olle.Synd att dottern vart sjuk , jag vet ju att hon har längtat. Nu ska jag ta och göra natt, ses...

 
Fialotta

Fialotta

30 januari 2008 23:15

Usch för olyckor!
Jag måste ju bara få kommentera ditt/ert sovrum, kanonsnyggt!!! Gillar tapeten skarpt.

Ja jag såg att vi trängdes där på topplistan :)
Jag har då så få besökare numera, men så är jag ju väldigt dålig på att blogga nu motför förr. Fast jag känner att jag är på G igen.

http://fialotta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vickan

30 januari 2008 23:46

Cecilia: Vet inte om jag vågar fråga varför han skulle rimma på bröstord... var det inte han som var livrädd att du skulle snuskprata för mycket??

 
Ingen bild

Fru Lundgren

31 januari 2008 08:48

Jo, Det var ju just så, men han är tydligen lika fixerad vid ämnet som mig. Skillnaden är väl bara att han håller det mer privat. Jag frågade honom så här: Kan du komma på nåt som rimmar på gick?! Han svarade: Tjicke. ( gissar fortfarande på stavningen ) Då insåg jag rätt omgående att det var lönlöst att fråga honom om hjälp...

 
Ingen bild

Maken

2 februari 2008 19:45

Vill bara poängtera att jag var närmare VG än G i svenska... =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards