Alla inlägg den 7 februari 2008

Av Victoria - 7 februari 2008 21:04


Dottern har blivit bjuden på barnkalas.

Gissa om hon längtar!


-Och INGA vuxna får följa med, sa hon.

Bara Hum-hum:s(födelsedagsbarnets) mamma förstås...


Jag vet inte vilka som är bjudna, men jag  vet att några från dagis

inte är bjudna... vissa umgås ju inte med varann och sånt är livet...


Men när vår dotter fyller fem om någon månad

så har jag ingen aning om hur vi ska göra.

Kalas får hon självklart ha... men vem ska man bjuda??



Vi vill inte medverka till att nån blir utanför!



Och man kan ju inte ha alla från dagis här, det skulle bli totalkaos...


Hur gör ni andra som har barn?  Eller gjorde, för er som har stora barn...

Ni som inte har barn, hur skulle ni ha gjort?


Nå, present ska man såklart ha med! 

50-60 spänn är lagom att handla för.

(högst personlig åsikt)

 De är ändå bara fem år...

Vad tycker ni är lagom??


Så vi for på Dollarstore en vända


(på Barnens Hus får man inte mer än ett suddigum för den där femtiolappen så det går bort)


Det blev mönstersaxar, glitterfärg på burk och randiga tuschpennor.


Och till mig blev det:

(klart mamma ska ha nåt också, eller hur?)



Ska ha det i nån ännu icke inhandlad

glasgrunka i sovrummet.

Bladen var jättesnygga i Dollarstores belysning

men när jag kom hem

hade det röda helt plötsligt blivit orange.

Konstigt.

Vågar inte öppna påsen.

Måste vädra bort doften parfymstanken först.

Kan ev. ha varit ett dåligt köp...


 Svarta detaljer till skrivbordet.


Och så ett big-pack pennor av gelrollermodell.

Glittriga, metalliga, neoniga... våt dröm för alla pysselälskare.


På tal om pyssel:

Vårt tjejgäng har en Pysseljunta.

Som består till 30% av pysslare

och så 70% hangarounds som fikar och pratar.


Konstigt nog hör jag till de 70 procenten.

 Jag som egentligen är närmast besatt av pyssel & knåp!


Men det har inte riktigt funnits nån ork, inga idéer heller.

Bloggen har blivit mitt nya pyssel... det är så lättillgängligt!


(och så är det nästan omöjligt att förlägga materialet.

För tro det eller ej: datorn har jag aldrig tappat bort. Än.)



Jag tror att nån i sällskapet försökte smygfrälsa fler pysslare igår:

Utan att någon märkt hur det gick till

 så låg Pandurokatalogen plötsligt på bordet.

Blir man inte fast när man läser Panduro,

då är man nog ett hopplöst fall...


 Det underbara med vår junta är att man kan komma

med eller utan pyssel,

okammad eller i Helly Hansenbyxor om man så vill... och det är okej!


Känner man för att slänga upp fötterna i soffan

och bara sucka uppgivet så är det också tillåtet.


Vi har så himla trevligt i alla fall!


I går var vi sex pers. Ingen var kaffedrickare (!)

(men två stycken provade mitt goda äppelte!)


 Humorn brukar sjunka till en nästan skamligt låg nivå.

Men vi löser också världsproblem mellan varven...


I går var det min tur att vara värd.

Och vi hade värvat en ny pysslare/fikare:

Fru Lundgren!


 (hoppas du vågar komma igen... du som är så finkänslig, hehe)


Nu väntar jag bara på att Lilla My ska ha tid

att komma och pyssla också!


I morgon ska jag till stan!








Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards