Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Victoria - 9 februari 2008 13:17


Fredag: Staaaaan!

Reashopping, lunch med maken.

(biotallrik med stekt potatis, Arbaillo. Mummelimumma.)


Jag är egentligen inte nån reashoppare av rang.

Avstår hellre billigheterna än köper

nåt rappel som inte är bra.


Ibland blänker det till och jag hittar fina och bra reakläder.


Men jag är nog lite petig.

 Framför allt när det gäller ungarnas kläder.


Har själv växt upp i mysdress.

Mysdress till vardags, mysdress till helgdags och mysdress

på skolavslutningarna (!)


Våra barn ska inte se ut så.

 Vår flicka ska inte se ut som en pojke.


(nu kommer jag att få feministerna och unisexförespråkarna på mig, nuförtiden ska ju allt vara så könsneutralt. Skittrist!)


Ofta är det nån detalj på barnkläder som jag inte gillar:

En ful broderad katt på en i övrigt jättefin tröja.

En konstig färg på sömmen på ett par jeans...


 Och varför måste de förstöra fina barnkläder med

prinsessor, fjärilar, eldflammor och döskallar?


Tillbaka till huvudtråden: Fredag, stan, rea:


Jag fyndade!

Både till barnen och till mig själv.

Både rea och inte rea.


Här kommer några bilder.


Tycker att jag fick mycket för mina slantar:




Har ni gjort några fynd nyligen?


Ha en underbar lördag!

Jag ska hoppa i duschen och sen åka och tjänstgöra.

Och Öjebybon ska bjuda oss på middag på jobbet ikväll!


(tror det är en muta för att hon ska få se Melodifestivalen, hehe...)

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards