Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Victoria - 11 februari 2008 11:37

...att smälta det här!


Den som har hängt med att tag

vet att Christer Sjögren inte är på min top-10

över artister jag älskar...


Vi hade en liten dispyt här förut, jag och min gode vän Johansson,

om vem som egentligen är värst: Christer Sjögren eller Lasse Berghagen.


Jag tycker att Lasse B ändå är en rätt trevlig artist, folkkär,

med många uppskattade låtar på sin lista. Han har lyckats fånga en publik

med stort åldersspann, allt från fjortisar till pensionärer.


Men Christer Sjögren?

Vad har han som kändis och artist tillfört världen

som vi inte klarade oss bra utan?


Finns det någon annan målgrupp som tilltalas av honom

än halvfulla, småkåta, solariesolade, rökstinkande, läppstiftskletiga femtioåringar

i leopardmönstrat linne och slimmade blanka mummelbyxor?


Jag som helst undviker festivalen, såg den, eftersom jag var på jobbet.

Och grabbarna som bor där gillar musik. Deras hem - deras val!

Mina arbetskamrater, som väl känner till mitt ogillande för

Vikingasångaren skrattade hjärtligt åt mig

när jag ojade och stånkade över att han

helt ofattbart gick vidare...


I ångest och vånda över vårt lands kulturella förfall

gick jag istället ut och körde en tvättmaskin.


 Fast vissa saker klarnade också  i förrgår kväll..

Det var som en uppenbarelse som kom till mig:


-Det omdömeslösa röstandet i lördags,

förklarar varför vi har en moderat vid rodret.





Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards