Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Victoria - 13 februari 2008 12:22

Skriet*. Edward Munch. Det enda jag lärde mig

på högstadiets bildlektioner. Men så fick jag också bara en trea i betyg...



I går hade jag 135 besökare i min enkla blogg!

Föregående rekord: 116.

Nu kan vi kanske skylla på/tacka Tisdagstema för

den här uppryckningen... men jag hoppas ni kommer tillbaka.

Det är balsam för mitt ego!


Spårbyte:


Vår dotter (snart 5 år) är en språklig begåvning.

 Det är sen gammalt...


Nu har hon fattat tycke för datorn, hon

tycker att det är roligt med alla bokstäver

man kan skriva och läsa.


Jag är väl inte överförtjust över att hon vill använda datorn,

men jag skyller det på dagis... där har de fått börja redan.


Igår pratade gullungen med sin far via MSN

och så länge han skrev enkla meningar så fixade hon att läsa och svara.


Och så hade jag gjort ett Worddokument åt henne

så hon kunde stå och skriva utan MSN...


Hon skriver förstås precis som det låter och det är helt klart läsbart.

Vi får bara hoppas att hon håller sig till andra ord på dagis

än de hon under mycket fnitter skrev här hemma:


Bajslårk

Pink

Prött


Barnets mamma var nödd att rusa in på toa och skratta i lönndom...

(man vill ju inte gärna uppmuntra det där språket.)


*Skriet får symbolisera min förvåning.

Över alla besökare alltså...


Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards