Direktlänk till inlägg 16 februari 2008

Hoppsan...

Av Victoria - 16 februari 2008 20:53

...det verkar inte vara nån som uppfattade snusket i föregående inlägg...

...och det är kanske lika bra det!

möjligen kan jag behålla lite värdighet då, hehe...


Hur var er Alla Hjärtans Dag?


Jag kammade hem ett stycke jättefint kort av dottern...

 Världens finaste, eller hur?

Mamma tårögd.



...och en stycken ros av arbetskamraten Öjebybon.

Jag: tårögd.

 Kul att bli ihågkommen.


Finns bara en present jag saknade...


En alldeles egen I-pod, av icke I-podfabrikat...

Skulle ha varit mycket trevligt att ha...


...när man åker skidor.


Ja... du hörde rätt: Å-K-E-R  S-K-I-D-O-R!


Jag har faktiskt stakat mig runt sjön idag

och gjorde bara en vurpa (!)



Men så hade jag topputrustning också:



...makens gamla lagg...



...och pjäxor.

Färgerna skvallrar nog om från vilken epok utrustningen härrör?


Bara det att min make äger ett par längdåkningsskidor

är ju en liten skräll...


En annan nyhet:



Vi ska gå på bröllop i sommar!


En barndomskompis till min make.


Vi träffar brudgummen och hans blivande fru

några gånger om året då de kommer

upp till våra breddgrader.


Så roligt att ha ett bröllop att se fram emot!


Bröllopet skall hållas hemma på brudgummens gård

och min bättre hälft har fått förtroendet att sköta brödrosten :)


Nu ska jag trava iväg och återlämna skidstavarna som jag lånade...

Utrustningen var inte helt komplett...








 
 
Annelie

Annelie

16 februari 2008 22:12

Det var ett otroligt fin hjärta=)
Skönt att åka skidor. Här hemma finns inte längre snö till det/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
lilla my

lilla my

16 februari 2008 23:00

Hon har ärvt din konstnärliga ådra ser jag.:)..Att du har åkt skidor är ju helcoolt med tanke på att du inte ens gillar snö.Det tar sig.Du börjar anpassa dig till våra breddgrader ;)...Ha det bra!!

http://myslivochhem.blogspot.com

 
Fru Lundgren

Fru Lundgren

17 februari 2008 09:27

Vilket fint kort. Jag hade oxå börjat gråta....

Vi ska tydligen oxå få gå på bröllop i somma! Men inte på samma som erat. Vi umgås ju inte med dom, fast jag vet vem det är du syftar på.

http://ynna.bloggagratis.se

 
Herr Johansson

Herr Johansson

17 februari 2008 10:31

Säg till när du ska runt sjönnen igen så kanske jag hakar på, mer otränad skidåkare har du inte sett ;) Vasst att bara vurpa en gång, måste nog tjuvträna innan jag åker lika snabbt som dig. Har du lagt barndommens bittra nederlag på ljungskolan bakom dig?? när M.H snodde pallplatsen.... hehehe

http://intresseklubben.bloggagratis.se

 
Bim H-D

Bim H-D

17 februari 2008 10:49

Jaha, varför skulle vi reagera om det inlägget? Läste så många inlägg som VAR mer eller mindre snuskiga, eller ska vi säga snuskigare? Så ditt var ju mycket lindrigt ;)
Hm, skidor runt sjön? Ja, hade jag varit där hade jag kunnat bli med, om då hade SNÖ på ISEN och åkte där... DÅ får jag åka längdskidor, dock ej annars, suck... Har utrustning som knappast blir använd, nej... Har varit många år utan SNÖ på is här ja... Blääää... (avslöjar INTE årsmodell på min utrustning nej ;))
Och du som önskade dig ett bröllop för ett antal inlägg sedan... Jaha, och nu har du då fått dig ett, hehehe... Du ser, önskar man nog hårt så kanske det inträffar? Kanske dyker upp en "falsk" iPod också om du önskar nog ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som höll på att bli knäpp på sig själv under skrivandet här... skriver alla bokstäver som ska vara i orden, dock i fel ordning hela tiden, bläää... är jag möjligen för snabb för mitt sega trådlösa tangentbord??? ;)

http://www.sjoebacka.se

 
Ingen bild

Maken

18 februari 2008 11:26

Måste bara få kommentera det faktum att jag äger ett par lagg! Till de som känner (till) mej, kan spår av lyteskomik hittas...
I slutet av 80-talet introducerade Jan Boklöv V-stilen i backhoppning. I början av 90-talet introducerade undertecknad V-stilen även i längdspåren. Det kan förklara att min längdkarriär inte slutade med OS i Nagano utan långt ute i ett björkbuskage halvvägs till Svensbyn! =)

 
Ingen bild

Fru Lundgren

18 februari 2008 11:56

*skrattar så hon gråter, av makens inlägg....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards