Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Victoria - 18 februari 2008 13:39


I föregående inlägg kan noteras att jag skrivit om min make att, citat:


"Bara det att min make äger ett par längdåkningsskidor

är ju en liten skräll"


Sen har han själv kommenterat mitt citat

och det krävs kanske en liten

förklaring för er som inte har koll

och det borde vara de flesta av er:


De som känner oss personligen vet att min make

är behäftad med en fotfysik som inte på något sätt lämpar sig för skidåkning. Egentligen.


Detta hindrade emellertid inte honom

att ändå åka skidor i sin ungdom.

"Ska de så ska jag" tänkte han när skolan hade friluftsdagar

och naturligtvis utrustade

hans förståndiga föräldrar gossen med ett par schyssta lagg.


Det var då v-stilen började brukas även på  plan mark.


Men det förstår de flesta att det är svårt, för att inte säga omöjligt,

att åka klassiskt på elljusspår, när skidorna inte riktigt

vill åt samma håll som en själv.

Framför allt inte när vänster skida vill åt motsatt håll mot den högra och att hjärnan i sin tur är på väg åt ytterligare ett håll.

Det går aldrig väl... Sådana är fysikens lagar.

Det är sen gammalt.


Och det var väl därför den unge gossen ändade sin skidtur i ett buskage.


Det sägs att vid ett annat tillfälle åkte han hela elljusspåret

bara för att han hade varit lite för glapp i munlädret och

sagt att han minsann orkade åka runt...

...och har man lovat så har man!


Nu har han slutat med skidåkningen och satsat på

basejumping istället, hehe...


Nåväl, jag har också haft en karriär som skidåkare. I mellanstadiet.


Vår skola hade en skidtävling: Ljungelloppet.

(Ja, med den stavningen!)

Ljungskolan=ljungelloppet.


Vi hade ljungeljoggen och ljungshowen också.

En skola med duktigt mycket hybris, kan jag tycka så här i efterhand...


Jag har aldrig varit framstående inom idrotten.

Inte i nån idrott alls...


Men så ett år åkte jag Ljungelloppet med frustande frenesi

och lyckades knipa ett brons.



(de tre bästa pojkarna/flickorna i varje klass fick medalj.

Men vi var 28 i klassen, så det var ändå ganska få som fick de åtråvärda priserna)


På eftermiddan när vi hade rast kom dåvarande tillsynsläraren

och berättade att det hade skett en felräkning.

En annan tjej i klassen var nån enstaka sekund före mig.


Så han tog helt enkelt av mig min bronspeng!


Och därmed slocknade en tolvårings tro på vuxenvärlden...


Så, om ni undrar varför jag är lat och överviktig:

-Fråga tillsynsläraren. Han kan får förklara...


(han är för övrigt rektor nu.

Förhoppningsvis också lat och överviktig)


Jag sökte "rektor" på Picsearch... och det här vad var jag fick upp.

*

*

*

Uppdatering 14:39: Sitter här och känner frustrationen växa... trodde jag hade kommit över den där medaljhistorien, men nu kokar det i mig.

Vet ni vad jag fick istället?  Ett diplom. Ett sketet gulfärgat diplom!

Gaaaaaaaaah!















Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards