Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Victoria - 22 februari 2008 21:03

Såg ni finalen??


Tokchockade mig själv genom att knäcka

Båstad på åtta poäng!

Maken kostade på sig att ge mig vågen, lika chockad han!

(geografi är en av mina allra svagaste sidor) 


Sen tog jag blixtsnabbt ordvitsen om Bagdad också...

men den var så kass så det var mer på min nivå...


Det var nåt mer också som jag överraskade mig med att kunna, men det är flera minuter sen och därmed bortglömt och passerat sen länge... undrar vad det kan ha varit.


Nåväl, ville bara delge er min kunskapschock...


Nu börjar snart "Hjälp" så då blir det garva av...

Av Victoria - 22 februari 2008 13:41

 


Fredag lunch, hela familjen ledig och samlad vid matbordet.

Humorn ligger på en ovanligt låg nivå.

Frun i huset tittar ut och ser en röd och rund fågel vid äppelträdet:


Frun: Åh kolla, en domherre! Eller?

Alltså, visst är det där en domherre??

(frun mycket ornitologiskt obegåvad)


Maken: Ja, det är en domherre...

(suckar över frugans okunskap)


Frun: Är det där fru domherre eller herr domherre?

Är det nån skillnad på dem?


Maken: Vet inte, men heter det fruherre om det är fru domherre?


Frun: Njäe, domfru, va?


Maken: Om den är kyrklig, är det en domprost då?


Frun: Ja. Och om den är förkyld, då är det en domprosit.


Och så där lär det fortsätta...

Lilleman har hosta och har sovit dåligt i natt,

så vi är lite trötta...


Trötthet + dålig humor brukar borga för riktigt, riktigt ruttna skämt.


Ha en underbar helg!




Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards