Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Humor med lågvattenmärke...

Av Victoria - 22 februari 2008 13:41

 


Fredag lunch, hela familjen ledig och samlad vid matbordet.

Humorn ligger på en ovanligt låg nivå.

Frun i huset tittar ut och ser en röd och rund fågel vid äppelträdet:


Frun: Åh kolla, en domherre! Eller?

Alltså, visst är det där en domherre??

(frun mycket ornitologiskt obegåvad)


Maken: Ja, det är en domherre...

(suckar över frugans okunskap)


Frun: Är det där fru domherre eller herr domherre?

Är det nån skillnad på dem?


Maken: Vet inte, men heter det fruherre om det är fru domherre?


Frun: Njäe, domfru, va?


Maken: Om den är kyrklig, är det en domprost då?


Frun: Ja. Och om den är förkyld, då är det en domprosit.


Och så där lär det fortsätta...

Lilleman har hosta och har sovit dåligt i natt,

så vi är lite trötta...


Trötthet + dålig humor brukar borga för riktigt, riktigt ruttna skämt.


Ha en underbar helg!




 
 
Ingen bild

mariakoden

22 februari 2008 16:25

Pliiiiis.... Kan jag inte få komma å praoa hos er nån morgon....Det låter som att ni är en riktigt kulig familj....

Ha en bra helg!

 
Annelie

Annelie

22 februari 2008 16:56

och det är väl underbart =) Så länge man har trevligt spelar det ingenroll.
Ha en härlig kväll/kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Bim H-D

Bim H-D

22 februari 2008 18:42

Jaha, det där låter dock som här i huset... fadern i huset drar igång något dåligt och alla hakar på och det blir kaos - minst... stackars de ungar/pojkvänner som har dykt upp här genom åren. Dock varnas de!!! :D
Må så gott... värmländskan Bim, som just varit iväg på en nära-döden-upplevelse - 60min BodyStep efter att inte ha tränat pga sjukdom sedan 2feb... dvs 20dgr eller så då, öhhh... nu MAT!!! ;) chans för sjuk humor månne? ;)

http://www.sjoebacka.se

 
Ingen bild

Fridasfunderingar

22 februari 2008 21:51

Låter som jag skulle trivas alldeles förträffligt hos er! Det är humor på HÖG nivå det där! Me like!

 
Ingen bild

Fru Lundgren

22 februari 2008 22:36

*skrattar gott
Det där låter som något jag själv skulle kunnat ha sagt. Jag är inte heller någon fågelskådare. Kanske för att jag är livrädd för fåglas i största allmänhet?!

 
Ingen bild

Maken

24 februari 2008 21:39

Nu har jag kommit på en till, men det är så dags nu, eller som George Costanza i Seinfeld skulle ha sagt
-"That´s what I should have said"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards