Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Victoria - 24 februari 2008 19:23

...som jag missar.

Jämt!


Skärgårdsdoktorn vill jag väldigt gärna se...

(och det har absolut inget med Samuel Fröler att göra... *lallallallallaaaa*)

...men 18:30 på söndagkvällar, vad är det för tid??


Nam Nam. 


SVT kunde väl tänka lite mer på oss småbarnsmammor som vill

få lite manlig fägring emellanåt?


(det har väl i och för sig de flesta av oss redan hemma... men det kan väl vara trevligt att vila ögonen på nåt som liksom inte har några motkrav...)



Sjukhuset, som jag rent tekniskt äntligen har möjlighet att se,

går 19:30. Mitt i läggningsdags...


...eller, mätt med en annan tidsrymd: mitt i elitserien.

Suck! Djup suck!

För ingen av de besökande hockeyfanatikerna

har lust att se flashar av blodiga blåögon och skärskador

 mitt i de viktiga matcherna.

(vad nu skillanden mot hockeyn skulle vara?)


Men just ja: repriser finns ju...

...på lördagar klockan 12!


Min familj jublar inte direkt om jag vill kura

under täcket och titta på två timmar sjukhusdoku.


Det är förresten ingen idé ändå.

För mitt i nåt spännande hjärtstille måste jag gå

och plocka upp fyratusen rörpärlor

eller avhysa nån sketen telefonförsäljare

som inte alls vill sälja telefoner till mig,

utan hälsopreparat som egentligen innehåller

signalsubstanser och könshormoner...


Sjukhuset finns som webb-tv också.

Funkar ostabilt.


Just när nån ny liten underbar blöt, fettig, skrövlig bebis

 ska komma till världen

och det är riktigt spännande och man pustar och stånkar

lika mycket som den blivande mamman

så hänger sig filmen.

Antiklimax!


Man brukar kunna böka igång den igen

med lite trixande

och några svordomar,

 men då får man antingen bara bild

eller bara ljud.


Vilket är bättre egentligen??


Ha en underbar vecka allihopa!


Jag sitter och väntar på ett telefonsamtal

som avgör om det blir IKEA imorgon,

eller ren och skär besvikelse.


Behöver en minisemester nu!


Men jag vet inte om barnvakten förbarmar sig än...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards