Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Victoria - 13 mars 2008 23:32

Jajamän, jag erkänner: jag är en sån som tycker att det var bättre förr!


Inte livet i sig, jag trivs bra där jag är nu och vill inte backa!


(förutom vid nåt enstaka sentimentalt anfall då jag drömmer mig tillbaka till min högstadietid, vars väg kantades av Westernboots, flanellskjorta och Puch Dakota)


Men många saker var faktiskt bättre tidigare, eller hur?


-Moralen.

-Klimatet.

-Konditionen.

-Glassarna.


Pop-Up, X-17 och Bubbelpop.

Ta tillbaka dem. Nu!


Bättre var också:

MUSIKEN!


Lyssnar just nu på Lite Dire Straits "Brothers in arms"

som skrevs när jag var rätt liten och ointresserad.

Men vilken låt!


Och Toto´s låtar från 70- och 80-talen!

Mästerverk!


Chicago... George Michael... Michalel Bolton...


Dessutom: alla smöriga ballader, popiga syntlåtar och svenska

fåniga svensktoppar á la Jakob Hellman och Anders Glenmark...

-det var tider det!


Nu ska jag banne mig gå och sätta upp en poster med Scorpions...









Av Victoria - 13 mars 2008 22:09

Har haft en Me & I-säljare här ikväll

(och några gäster också förstås.)


Som alltid när det handlar om barnkläder

så är det dottern som kammar hem storvinsten.


Nog är det fint med pojkkläder, men

klänningar, tunikor och scarves är

ändå mycket roligare att köpa!

Dagens köp:

Frottékläder! Hur häftigt är inte det??


Tunikan är mycket snyggare i verkligheten.


En av gästerna bokade en visning i april,

så jag får väl kompensera sonen då!


Åt honom skulle jag vilja köpa:



Och hade vi haft en bäbis så skulle denna varit perfekt nu när

husvagnssäsongen nalkas:

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards