Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Victoria - 16 mars 2008 12:21


Sågad.

Det ord som får sammanfatta gårkvällen för undertecknad...


Jag tittade ju på festivalen.

Till makens stora förtret.


Vi har en enda tv i vårt hus.

Och den ville jag se schlagern på.

Maken, han skulle inte se schlagern ens

om han blev mutad med fritt antal ost & baconkorvar,

hockeybiljetter och en resa till fjällen.


Och gosse, som han sågade mig.

Han sågade mig jäms med fotknölarna för att jag under lång tid själv totalsågat festivalen

och nu helt plötsligt ville se den.


Men mitt enda motiv till att följa showen var ju att

bevaka Christer Sjögrens fram/motgångar.


Och tack och lov så slapp vi skicka honom till Serbien!

 Om vi hade röstat honom till Belgrad hade vi blivit utsparkade ur EU.


Jag bara mös när han kammade hem en efter annan nollpoängare.

Rättvisan har segrat!




Vann rätt låt då?



Nja, det är jag kanske inte rätt person att uttala mig om,

men jag tror att den låten har bästa chans av de som tävlade igår.

Det är stor skillnad mellan en bra låt och en låt som har chans att vinna Eurovision Song Contest.


Och låten är så mycket bättre än förra låten hon gick vidare och totalvann

med 1999. Och så har hon kammat ut den där 70-taliga krullfrillan.

Heder åt henne för det!


Bästa låten igår sjöng Sanna Nielsen!


Men kan nån svara på hur hon med träningsoverallen kunde

gå vidare till final??

Så K-A-S-S!

Så oerhört kass...


...men så drog hon inte heller in några horder av poäng.


Jag antar att några (Öjebybo, Anna och kompisen i det blå huset)

myser förnöjt över att de dragit ner mig i träsket.


Men nästa år flickor, då kommer jag att stå emot!

Då tar jag ledigt alla lördagar under melodifestivalperioden.





Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards