Direktlänk till inlägg 3 maj 2007

Kalastider!

Av Victoria - 3 maj 2007 21:35

Så nu ska hon alltså fylla fyra år... F-Y-R-A!

Alldeles nyss var hon en pluttig liten sak på 2,8 kg, med massor av mörkt hår, en nöjd bäbis som aldrig gjorde nåt väsen av sig. Inte en enda natt har vi vakat med henne. Ätit har hon gjort förstås, men däremellan bara sovit.


Nu är hon en blond lockig skönhet med stora blå ögon och en hjärna som kommer att ta henne långt, om hon vill. (ungefär som hennes mamma och pappa, fast de, hrmm, inte använt sina hjärnor till nåt konstruktivt hittills) Hon pratar från morgon till kväll, och bästa sysselsättningen just nu är att cykla. (Oj, blött tangentbord. Stolt, sentimental, snörvlande mamma. Nåja det går väl att torka...mnxhfckwgfybkagyooyegfc h nj rfgvwhip... så där ja, torrt och fint!)


Idag har vi varit och bullat upp för kalas. Fick tips om att Ö&B skulle ha mycket olika strössel och sånt man kan sätta på tårtor (både mor och dotter är obotliga gottegrisar) och hon valde bokstavsströssel, hjärtströssel och förgyllda kulor. Och så köpte vi ballonger och ljus förstås... behöver jag säga att ögonen lyste på henne?


När vi frågat vad hon önskar sig, så har hon svarat följande:


-Pippikläder (utklädningskläder inklusive orange flätperuk, den här lilla flickan älskar att klä ut sig)

-änglavingar (samma sak där, hon älskar verkligen såna saker)

-Anna Belle-docka. (Hon leker ALDRIG med dockor, men en kompis till henne har en sån, tror det är därför hon vill ha den. Svindyr är den också, typ 500:- Mor och far köper den inte, vi är visa av erfarenheten att hon inte ägnar befintliga dockor en enda tanke. Tror däremot att farmor köper en ändå...)


Vi har fixat Pippi-outfiten. Änglavingar har vi inte funnit nånstans. Änglarna behöver väl dem bättre själva...



Så, dags att fortsätta med dagsverket: fästa knappar på... just det: Husvagnsdynorna!




 
 
anca

anca

3 maj 2007 22:18

Gratta din lilla skrutta ifrån mig! Visst går tiden fort, vips sitter jag här med två tonåringar ( 15 & 17 )!!! Tror att det finns änglavingar på KappAhl, i alla fall fanns det där till jul... Om det finns några födelsedagspengar att handla för kanske??? Ha det gott! /AnCa

http://puppylove.blogg.se/anca

 
EVA

EVA

3 maj 2007 22:19

Jag såg att Dollarstore har änglavingar för...tror det var 100 kr...stora vita vingar !

Kul med kalas ! Det är ju på kidsen man märker att tiden går...min äldste, Tomme, blir ju 23 i sommar och Cissi blir 22 en månad senare...tur att vi har "lilla" damen ganska liten än...

KRAM EVA

http://www.whiskyochchampagne.blogg.se

 
Annelie

Annelie

4 maj 2007 08:42

då säger jag GRATTIS till lilla damen och önskar ni får ett fint kalas.
Min minsta hade också pippikläder..har dom faktiskt kvar(hm,nästan allt om jag ska vara ärlig)

http://rospinglan.blogg.se

 
Mariakoden

Mariakoden

4 maj 2007 09:50

Grattis från mig!!
Fyra år...då börjar man blir stor!!!

Själv har jag en bäbisfyraåring...=)
Fast han blir fem om nåra veckor...
Hoppas ni får ett bra kalas!!!!!

Kram!!

http://www.mariakoden.blogg.se

 
Annelie

Annelie

4 maj 2007 12:30

Ha en fin fredag!

http://rospinglan.blogg.se

 
EVA

EVA

4 maj 2007 19:21

Ha en riktigt trevlig helg !

JÄTTEKRAM EVA

http://www.whiskyochchampagne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards