Alla inlägg under december 2007

Av Victoria - 31 december 2007 14:22

 Gott Nytt År till er allihopa!


Hinner inte gå igenom alla bloggar idag.

Har jobbat ett par nätter, sovit ett par dar

och nu är det bara att hopp i gåbortsstassen

och ge sig iväg. Full rulle alltså!


Vi blir tio vuxna och elva barn under samma tak.

God mat och dryck i ett trevligt sällskap.


Och framför allt:

-NYKTERT!



Inga barn ska behöva dela sitt nyår med onyktra, orediga,

fjäskigt inställsamma, sliskiga, våldsamma

opålitliga vuxna!


Skickar en tanke till alla ungar som lever i skuggan

 av missbruk.

Speciellt hemskt är det under såna här storhelger...


Av mitt hälsosamma årsslut blev förstås intet.

Vem kunde ana det... hehe...


 

Har upptäckt baksidorna av att jobba natt.

Det sägs att nattjobb sänker ens vakenhet

och reaktionsförmåga med motsvarande

0,5 promille i blodet.


Jag upptäckte i går morse att det verkligen stämmer:

Tog som vanligt upp bilnyckeln ur väskan, öpnnade, gick ut

och stängde sen dörrn till min arbetsplats.

Riktade sen bilnyckeln mot ytterdörren

och tryckte på låsknappen.

Idioooot!


Undrar om nån såg mig...


 

En dag i årets första vecka ska jag till en stad en bit bort.

Första stopp blir LAGERHAUS! Trallallaaa....


Ha det bra ni där ute i verkligheten.

Återkommer när tid finnes!



Av Victoria - 28 december 2007 16:10

Blir 2008 månne ett skitår?






"Som det gamla året slutar, så skall det nya året bli"


...hörde jag på radio idag.


Det ställer en hel del krav, måste jag säga!

Fram till nyårsafton är jag nödd och tvungen att:


-springa en halvmil om dan.

-bara äta Quinoa och bladspenat.

-gå runt på 1100 kcal per dygn.

(vilket ju inte borde bli så svårt med Quinoa och bladspenat)

-vara ytterst god och givmild.

-tänka miljömärkt.


"Gott Nytt År"

-Visst, visst...


Uppdaterat 16:21:

-spara en rejäl summa pengar, måste jag nog också...



Av Victoria - 26 december 2007 14:32

Jul var visst temat för igår...


...och såklart kunde jag inte motstå frestelsen att

lägga på ett H...


Jul utan H finns i inlägget nedanför...

Av Victoria - 26 december 2007 00:03

Dottern: Heeej Tomten!

Sonen: -MA-MAAAAA!!

Morfar: Var har du renarna då?

Tomten: De bröt benen i Arjeplog.


Alla glada och nöjda med julafton:


Dottern nöjd över alla fina paket och allt godis.

(mest nöjd över den elektroniska tv-ritbrädan)


Sonen nöjd över sin snickarbänk och allt godis.


Mormor nöjd över den goda maten

och nya brödrosten som inte

behöver varmköras.


Morfar nöjd över att få åka hem.


Mor & Far nöjda över att barnen var nöjda,

men också nöjda över att få fortsätta firandet hos

släktingarna X vid 19-tiden.


Mor avundsjuk på Fars nya pluffiga sovtäcke.


Även juldagen har varit bra.

Förutom att vi har ätit en massa idag så har vi också...

...lappat ihop alla monteringsbara julklappar.


I morgon kommer verkligheten tillbaka igen:

Jobb. Jobb och jobb... suck!





Av Victoria - 23 december 2007 15:02

 


...å gröten till Maltan kokad!

Jansson å omeletten kvar...

Fast det är svårt att göra i förväg.


Uppdaterat 15:09:

Shit! Vi har ju inte kokat nån knäck!


Uppdaterat 15:20:

O Helga Natt! är den bästa av alla fina  julsånger.

Men då ska det vara nån med lite pondus som sjunger, typ

Tommy Körberg. Eller verför inte gamle gode Jussi?

(bara inte Peter Jöback... noll pondus liksom)

och så ska det vara sedvanligt pianoplinkeplånk

i introt, mellan verserna och i efterspelet!)


Uppdaterat 15:51: (börjar bli tjatigt)

Granen har fått stå kvar.

Lille Bus upptäckte att den sticks ganska mycket.

Så jag vågade mig på att hänga upp ett par istappar av glas.

Modigt!


Av Victoria - 23 december 2007 00:23

 

 

Julklappspåklädningen avklarad i går kväll.

Bilderna ovan är mitt försök att göra ett presentkort lite roligare...


 

 ...och här en julig present till en decemberfödd som enligt traditionen

bjuder på smörgåstårta på uppesittarkvällen.


Granen bars in ikväll, sattes i sin fot utan att vara det minsta sned.

Därmed bröts en lååång tradition.

Sneda granar har varit givet tidigare.


Jag, maken och dottern pyntade till granen

så den blev riktigt fin.


Glaskulorna utbytta mot tåliga plastdito

eftersom sonen, som ännu inte sett granen

kommer att gå lös på den hejvilt det första han gör imorgon.


Dottern nöjd med pyntandet.

Hon älskar glittriga saker och julsånger.

Mysigt!


Efter julig myskväll med äldsta barnet, så blev det

julig myskväll med bara jag och gubben.

På Spåret, mackor med griljerad skinka och rödbetssallad,

Saturday Night Live.


Dags att gå i säng nu.


Fortsätt njuta av helgen!

Av Victoria - 20 december 2007 13:27


Jag antar att det blir magert med bloggande både hos

er och hos mig ett tag framöver.

Nu när julen är på intågande  i antågande har vi väl annat för oss...


(uppdaterat 15:34: Det heter väl inte på intågande??)

Vad ska ni göra i jul?

Här blir det ganska lugnt.

Mina päron kommer hit på julafton.

Kom just på att jag måste fixa en tomte!

Nån som känner sig manad?


Kanske får muta Svenne i granngården med en liten butelj.

Eller nåt.


Juldagen blir det kalasande hos svärmor.



På annandagen kusinträff hos Tallbodan.

Det ska bli riktigt kul det också!



De närmaste dagarna blir det fullt upp.

I morgon ska jag och maken till stan. Alldeles själva.

Shoppa färdigt för julen, luncha lite... oj så mysigt!

Bara vi två!

Behövs emellanåt det också...


I morgon kväll, julmiddag med mina arbetskamrater.

Mina underbara arbetskamrater. Tyvärr bara en tredjedel eftersom vi

delar oss per brukare i år.

(vi jobbar i ett kollektiv där tre brukare bor, alla har sina "egna"

assistenter)


Fast Öjebybon (som brukar kommentera i bloggen) kommer med vårt gäng  faktiskt. Heja! Heja!


Jag hoppas att vi ska hinna softa under julen också.

Få mysa med dottern när busbrorsan somnat.

 Kolla lite TV, film... På Spåret förstås...

(ja, jag vet: hög pensionärsfaktor!)



Bilden visar ett jättenästanfärdigt sovrum.

Nu saknas:

-Tre ekskivor.

-Två taklister.

(jäsingen så svårt att kapa dem rätt, huset är hur snett som helst)

-en överskåp.

-en sänggavel som står ouppackad hos morsan och farsan.

(utrymmesbrist)


Sen är det fääärdigt!

Hade velat flytta in lagom till jul

men jag tror att det skiter sig...


Ha en underbar jul alla ni!

(Även ni 60 pers som tittar in här

fast jag inte vet vem ni är...)

*nyfiken*


Återkommer om några dar. Eventuellt innan jul, fast tänkte det

var bäst att önska God Jul redan nu,

ifall jag inte hinner blogga nå mer.



Av Victoria - 18 december 2007 18:12

2,3 kg. 51cm. Gurkan alltså...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards