Direktlänk till inlägg 4 juni 2007

Ett litet fotoalbum.

Av Victoria - 4 juni 2007 22:03

Jag var som sagt ute och tog några många bilder i fredagskväll. Smög runt i Bergsviken, vid Öholmabron, båthamnen och Bergsiksbron. Vädret var ju helt fantastiskt, och jag fick äntligen förverkliga min dröm att ta bilder uppströms älven från Bergsviksbron. Nästa gång ska jag prova sent i solnedgången då det är något litet moln på himlen. Molnen brukar få varierande och fina färger då.


Det var kul att bara få gå där i omgivningarna, njuta av grönskan, solen och vyerna.Vad bilisterna tänkte, som såg en ensam kvinna trava omkring på en rätt tungt trafikerad bro en fredag klockan 21, det förtäljer inte historien. Fast eftersom jag numera tagit steget ut och erkänt mig som fascistisk estet (en arbetskamrats beskrivning, som jag väljer att ta som en komplimang) så har jag rätt att få ha, -ja det till och med krävs att jag ska ha- några skruvar lösa och göra lite dumheter i konstens och kulturens namn, haha...


Vid cykelvägen mot Öholmabron, södra sidan om älven.

Något för den händige?




Vid cykelvägen mot Öholmabron, södra sidan om älven.

Stigen leder ner till Bullerviken.




Spinkkajen, Bullerviken.




Bullerviken.




Bullerviken.




Båthamnen, Bergsviken.




Öholmabron.




Piteälven uppströms, från Bergsviksbron.



Och så en till bild på igelkotten som strök runt knutarna på jobbet i fredags. Det var bara jag som roades av den lille, mina två arbetskamrater stängde dörrar, fönster och ventilation, och hoppades att kotten skulle gå hem. Vet inte vad de ogillade med den, taggarna eller kanske ohyran som den sannolikt bar på... jag tyckte att den var rätt söt i vilket fall.




Och till sist lite pålysningar:

-Två arbetskamrater har hittat in i vardagsrummet. Kul.

Jag vinkar till er!


-Tisdagstema imorgon! Hoppas det är lite enklare än förra gången, då jag helt saknade idéer.


Natti!



 
 
Annelie

Annelie

4 juni 2007 23:02

fantastiska bilder. Otroligt så klart och stilla allt var och fint när allt skuggades tillbaka i vattnet. Låt domfundera...alltid roar det någon.
Jag svarade dig på min blogg och skickar dig gärna om du vill. Min adress är anneliec_@hotmail.com

http://rospinglan.blogg.se

 
Annelie

Annelie

4 juni 2007 23:06

Vikingarna tyckte ull var bra. Och jämfört med hö(medeltiden) eller vänstra handen(Indien och mellanöstern)låter det ju ganska trevligt.
ω Redan på 1300-talet fick den kinesiska hovleverantören i uppgift att förse kejsaren med 720 000 ark toalettpapper per år. Stora var pappersarken också, 60 x 90 centimeter
ω I mitten av 1800-talet kom det första toalettpappret ut på marknaden i USA. För 50 cent fick man 500 papper. Pappersarken var redan avrivna,och bar alla namnet på uppfinnaren Joseph Gayetty.
ω Här i Sverige var det först på 30-talet som papper i rulle slog.Papperet var bubbligt. Lilla Edet var först på plan. "En rulle Edet krepp" blev kodordet i affären för att be om muggpapper.
ω Att göra reklam för varan var knepigt...så det fick bli genom en glad unge på en potta. Läkare och forskare användes för att intyga det förträffliga i varan.
ω PÅ 60-talet slog tvålagerspapperet igenom i Sverige. Färgglada papper dyker upp.
ω Doftande papper var inte långt efter. Tyvärr var det ju ingen vidare bra idé, eftersom våra små bakar är känsliga.
ω Idag är färgade papper helt ute. Toapapper ska vara vitt, fast gärna av returpapper, och absolut inte lukta något. Men det ryktas att en lätt fuktig variant är på ingång...

http://roslpinglan.blogg.se

 
Annelie

Annelie

4 juni 2007 23:07

Hahha tänkte inte på att jag kunde skicka den här igenom :-)

http://roslpinglan.blogg.se

 
EVA

EVA

4 juni 2007 23:27

Vilka vackra bilder !!! Visst är det kul att fota !?!
Och det är ju sånt otroligt väder så man kan ju inte vara inomhus...och nu förstår jag varför jag inte fyndade så mycket i lördags ...du var före !!!
Ändå var vi där vid drygt 10 och egentligen startar det ju inte förrän 11...
Men det går ju fler tåg...

KRAM EVA

http://whiskyochchampagne.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 23 april 2008 22:03

...och flytta!    Bloggen alltså.   En snygg blogg med mer möjligheter!   Så jag tackar gamla bloggen för en trevlig tid. (blev över ett år!)   Jag har anlitat en begåvad bloggare till att designa mitt nya tillhåll.   Så nu *trumvirvel och basun* öp...

Av Victoria - 23 april 2008 09:08

I dag är det dags att hissa och hylla min make!   Han tog hand om våra barn hela helgen medan jag var i storstan och förlustade mig och brände pengar. Och ja: naturligtvis tar han hand om dem annars också, men tre dar på egen hand med Lilleman är fa...

Av Victoria - 22 april 2008 16:05

Ok, det här är kanske liiite långsökt, men jag har ju shoppat en del i helgen och tanken är att jag ska ha tid att ta bilder av allt det och visa er nån dag då tid finnes och tills dess kommer ett smakprov.     Trepack av världens bästa smörja!   ...

Av Victoria - 21 april 2008 18:33

    Puh! Tre dagars shop-non-stop... ...man märker att man inte är 20 längre...   ...för... jag är rätt knäckt.   Men så roligt vi har haft!   Så ruskigt kul!   Bra sällskap, trevlig resa, fint hotell, bra mat, mycket shoppa...     Fastän vi inte v...

Av Victoria - 16 april 2008 19:53

  Jobba i natt... sova i morgon.   Några eftersläntare som vill fira mig, kommer vid middagstid.   Och sen är det väl bara lägga sig om man ska orka upp på fredagmorgon.   Det blir ju lite tidigt, vi flyger 06:00 och 06:30 (vi fick inte samma restid...

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards