Alla inlägg den 2 april 2008

Av Victoria - 2 april 2008 13:51

Nu har jag uppnått vuxen och mogen ålder.


Nu har jag fyllt 30 och skillnaden är...

...omärkbar.



Ingen åldersnoja eller kris, än så länge.

Inte några fler rynkor.

(det gäller ju att hålla skinnet spänt hela tiden

och det lyckas jag alldeles utmärkt med, hrmm...)


Men en fantastiskt trevlig helg hade jag, min familj

och förhoppningsvis alla de som kom för att

fira med mig.



Vi kalasade i dagarna tre.

Jag tyckte det var bättre att bjuda flera gånger än att

hyra lokal för en enda jättefest, mest för att jag ville hinna

prata med alla. Blir man 25-30 personer

så hinner man inte umgås med nån alls nästan...


Jag hoppas att alla är nöjda.

Det är jag.

Mer än nöjd!



Blommor och choklad fick jag redan förra helgen då Sundsvallarna

var här. Kunde inte komma i lördags.



Kul att så många kunde komma.

Synd att några inte kunde, på grund av sjukdom.


Bortskämd är jag!

Bortskämd med så många kompisar.


Bortskämd med materiella ting blev jag också!


Men först några matbilder:



Roligt att duka snyggt ibland.

(fast papperduk är inte så snyggt. Men praktiskt.)



Den här fixade jag ihop med båda barnen närvarande! Det ni...

 (det tog en stund att städa sen, hihi...)



  Lökpaj. Köttfärspaj. Västerbottensostpaj!



Den här kakan med pepparmintolja och 60% choklad i måste ni prova!


Och så alla dessa paket som jag fick. I den ordning de dök upp.

Alla lika uppskattade!



 På fredagen kom en drös kompisar.

Någon tyckte jag behövde nåt att skriva shoppinglista på

när det bär av till Huvudstaden om ett par veckor.

Observera texten på blocket, hehe...




Av samma gäster fick jag dessa två Aalttolyktor.

Havsblå. Mumma!


Blomman i krukan här ovanför kom också ifrån dem.


Lördag: Fler kompisar på besök!

Denna gång hade vi barnfritt, så när som på en

söt liten dam på fyra månader som fick vara med.


Först fick jag liet glitter av bekantskapens "King of Bling"





Hemmagjort kort! Snyggt, eller hur!



Vi har en liten tradition att gå ut och äta med den som fyllt 30.

Tjejerna går ut om en tjej fyllt och så vidare... jag fick välja om jag ville lägga femhundringen på mat, eller till shoppingkassan i Stockholm.

Men jag vill såklart gå ut och äta med tjejkompisarna.

Vi ligger lite efter, dock. Har inte hunnit ut med hon som fyllde i augusti än... nåja, den som spar han har...



Turkos, turkos, turkooooos!! Får stå högt uppe

så att inga barn kommer åt dem.



Ritbräda till datorn. Nam Nam!

Den är riktigt rolig!



Och mera blommor.

Tulpaner är fint!


På söndag var det våra familjers tur att få lite mat

och godsaker. Även här lite bortfall, på grund av magsjuka.


Först fick jag en mp3-spelare av barnen våra:



Maken har lovat mig en nyare husvagn i vår... och den var lite svår att slå

 in, så den kommer senare...



Symaskin av svärmor och svärfar.

Äntligen en egen.

(Tycker nog svärmor också, som alltid fått låna ut sin till mig, hehe...)


På måndag var det dags att återgå till det vanliga igen.

Ut och jobba på kvällen.


Tog med mig fika att bjuda arbetskamraterna på.


Min kollega Öjebybo hade med sig blommor och paket

i massor! Och hemmagjord chokladmousse! Mums!


Först bjöd hon på ett riktigt gott skratt.

Hon vet ju hur mycket jag ääälskar

Christer Sjögren.

(Obs! Ironi)


Så jag fick:



Jag ska spara den plomberad så kanske den blir värd mycket pengar nån gång, haha...


Och sen fick jag:



Och:



Och dessutom denna, som hon tyckte att jag behövde till...just det:

Stockholmsresan!



 Mycket snygg!


Ja... ni ser ju hur bortskämd jag blivit.


Passar på att tacka ALLA er som gjorde min

30-årsdag till en underbart rolig dag!


Det värmer i hjärta, jag hoppas ni vet det!


*

*


Som alltid ska det också vara nåt trist med högtidsdagar...

...och fast man vet att det kommer så blir man lika besviken i alla fall.


Några dar innan helgen var jag hos morsan och farsan... farsan stack en knölig femhundring i handen på mig och frågade om det dög (som present alltså)


Jo, visst dög det, 500:- är mycket pengar...


...men sättet han gjorde det på...


...frågade om det dög, inte en blomma, inte ett litet kort, inte ens ett kuvert... det hade gärna fått varit en hundralapp istället,

om det bara hade funnits lite, lite hjärta bakom.


Och när det var hitbjudna på söndagen så for farsan hem

så fort han ätit upp.

Morsan stannade, skjutsade hem henne sen...


Hon, å sin sida, fixade inte ens att ge mig en kram på

min födelsedag...


Vissa saker förändras aldrig...


*

Uppdatering 18:40:


Det kom ett paket med posten, på min födelsedag.

En tjej (som jag lärde känna när jag jobbade på ett rehabcenter

för sex år sen) som jag brukar prata på MSN med, skickade mig ett halsband som hon gjort. Hon hade ingen aning om att jag hade födelsedag den dan... än mindre att det var min 30:e!

Vilken fullträff!


Hon har som hobby att göra halsband.

Det här tog två veckor att göra.

Jag är inte förvånad. Hade tagit en månad för mig:


Fattar ni hur många hundra pärlor halsbandet innehåller??




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards