Alla inlägg den 15 april 2008

Av Victoria - 15 april 2008 12:46

Ibland är det bara så barnsligt enkelt att hitta en tolkning av temat!

(även om bilden för dagen inte är egenproducerad. Sorry, jag har ingen helikopter...)


Satt och kollade Eniros utsiktsbilder i går kväll

och hamnade i Umeå.

Sentimentalt värre!

Vi bodde ju där ett knappt år 2000-2001.


Och så hittade jag:


Vårt hus! Vår balkong! (i den röda ringen) På Östra Ersboda

(även kallat Haschboda... av okänd anledning, hehe)


(Alltså ingen bild med himmel som motiv,

men däremot från ett "himmelskt" perspektiv)


Ujujuj... måste nästan gråta en liten skvätt!

Ibland får jag ett sånt sug efter den stan...


Sen började vi prata om Umeå, jag och gubben

och vad tusan hette de där två toppiga husen på Sandahöjd??


Det var nåt med tuttar... Berits tuttar?

Ingrids tuttar?


Ja, i vilket fall så sa jag att det ju borde gå att googla...


Maken trodde inte på den idén.


Jag googlade: Umeå + tuttar


 Och det visade sig att det faktiskt fanns en artikel på

Wikipedia om:  Margots Tuttar!


Alltså är det sant att ALLT finns på Internet!


I google!


*


Tack för alla vänliga kommentarer igårdagens inlägg!

Jag tar er på orden och fortsätter som tidigare:

-Blandar hejvilt mellan seriösa/mindre seriösa/inte alls seriösa bloggningar!











Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards