Alla inlägg den 14 april 2008

Av Victoria - 14 april 2008 08:50


Fick en kommentar häromdagen,

av en bloggare som jag aldrig besökt tidigare..

Min make hann läsa kommentaren före mig

och kollade länken till den kommenterande bloggaren.


Gubben min tyckte att den bloggen var intressant.

"Den har  lite mer... djup... än din blogg"


Vaddå??

Skulle min blogg vara ytlig eller??

Bah!


 Men visst har han rätt.


Jag brukar vanligtvis inte skriva djuplodande,

(fast det har hänt!)

 bloggen är för mig 

en kanal för att göra mig av med

överskottskreativitet och galenskap.


Men nu börjar jag förstås fundera...


Borde jag vara mer seriös och

dela med mig mer av de väsentliga/tyngre/djupare/etc etc

sidorna av mig och mitt liv?

(med reservation för att min familj förblir anonym. Såklart.)


Vad tycker du som läser?

Vad vill du läsa om i bloggen?

Finns det nåt jag borde skriva mer/mindre om?


Jag lägger upp en omröstning,

var ärlig!

Och lämna gärna en kommentar... anonymt om du vill!


*


Så var ännu en arbetshelg avklarad.

Sista helgen som Öjebybo jobbade med oss.

Även om jag trivs bra med och gillar hennes ersättare

så känns det vemodigt och lite sorgligt.

 Vad kul vi tre har haft!

Kom snart tillbaka!


Alldeles nyss ringde min man,

som precis har lämnat kidsen på dagis

och hos dagmamma och berättade att rektorn

och BUN (Barn & Ungdomsnämnden)

beslutat att säga upp vår underbara dagmamma

och trycka ihop hennes barn och småbarnsavdelningens barn

i en jätteavdelning i en modul på skolgården.

Så nu ska vår gosse, som inte fyllt två år än,

vara på ett dagis med 19 barn.

19 små barn... suck!


Trots att både rektorn och de som sitter i BUN

 vet hur viktigt det är med små barngrupper

och en lugn miljö för barnen...


Jag brukar inte vara otidig när jag skriver,

men idag känner jag för att ge BUN och rektorn fingret!

Stöd oss i byarna och lägg upp ett finger du med!



*

*

*

Bilden tjyvad på nätet...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Bloggen Vickans Vardagsrum...
 ...är okej som den är.
 ...borde ha ett mer allmänt innehåll. Mer heminredning, mode och glitter.
 ..borde ha ett mer personligt innehåll, känslor, upplevelser, erfarenheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards